توییت سخنگوی احمد مسعود به اعتراض مردم علیه طالبان

علی نزاری، سخنگوی جبهه مقاومت ملی در توییتر نوشت: زنان و مردان بسیار شجاع به خیزش سراسری علیه طالبان که احمد مسعود، رهبر مقاومت پنجشیر فراخوان آن را داد، پیوستند. آنها خواهان آزادی، عدالت و استقلال هستند. این مقاومت و انقلاب برای همیشه به دشمنی خاتمه خواهد داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، تمام ۱۴ خبرنگار داخلی و خارجی آزاد شدند.

انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان رفتار خشونت‌آمیز با خبرنگاران را در تظاهرات امروز را شدیداً محکوم کرده و از مسؤولین طالبان خواستند برای رفع این معضل و زمینه بهتر پوشش این نوع رویدادها راهکار مناسبی برای جلوگیری از خشونت و محافظت از خبرنگاران در نظر بگیرند.

تعدادی از زنان در ولایت غور در غرب افغانستان علیه دخالت نظامی پاکستان در ولایت پنجشیر تظاهرات کرده و خواهان پایان این مداخلات شدند.

این زنان با حمل پلاکاردهایی که نشاندهنده همدردی آنان با مردم ولایت پنجشیر است، گفته‌اند: جوامع بین‌المللی نباید در برابر مداخلات پاکستان و حملات هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به مردم افغانستان سکوت کنند.

این راهپیمایی مسالمت‌آمیز در بخش‌هایی از شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور برگزار شد.

بانوان معترض با سردادن شعارهای مرگ بر پاکستان، کشته شدن شهروندان افغانستان را در این حملات هوایی نشاندهنده مداخله آشکار پاکستان در افغانستان دانستند و تاکید کردند، هرچه زودتر باید جلوی این اقدامات خشونت بار گرفته شود.

مقام‌های طالبان در این ولایت در این باره ابرا نظری نکردند.

احمد مسعود روز دوشنبه خواستار قیام علیه طالبان شده بود و گروه‌های خارجی را به جنگیدن در کنار طالبان متهم کرد.

واکنش سخنگوی احمد مسعود به اعتراضات مردمی علیه طالبان

کد خبر 520417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.