افتتاح نمایشگاه «جشنواره جهانی نقاشی کودک کرمان» در نگارخانه مجازی یونسکو

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: نمایشگاه نخستین «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک کرمان» سه‌شنبه شانزدهم شهریورماه، ساعت ۲۲ در نگارخانۀ مجازی کمیسیون ملی یونسکو- ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان؛ محمد جهانشاهی با اشاره به اینکه این جشنواره قرار است به‌صورت سالانه توسط شهرداری کرمان برگزار شود، افزود: «جشنواره جهانی نقاشی کودک کرمان» با رویکرد حرکت در مسیر توسعه رویداد محور شهر کرمان به‌عنوان شهر دوستدار کودک با شرکت ۳۸ کشور برگزار شد و در تاریخ ۲۲ تیرماه سال‌جاری با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

وی خاطرنشان کرد: در این رویداد مجازی، ۶۵ اثر برگزیده نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک کرمان در نگارخانه مجازی کمیسیون ملی یونسکو- ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان تاکید کرد: پیش از این نیز هفت نمایشگاه بین‌المللی در بخش‌های عکس، خوشنویسی و تذهیب اسلامی در این نگارخانه به نمایش گذاشته شده است.

جهانشاهی با اشاره به برگزاری «جشنواره جهانی نقاشی کودک کرمان» با حمایت کمیسیون ملی یونسکو- ایران، یونیسف و دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، اضافه کرد: این جشنواره با هدف ارتقای سطح تعاملات بین‌المللی شهرداری کلان‌شهر کرمان و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی این نهاد شهری، آشنایی با تولیدات فکری و آثار هنری کودکان سایر سرزمین‌ها، ایجاد بستر مناسب برای توسعه مهارت‌های خلاقانه و تقویت تحلیل بصری و تجسم عینی کودکان از فضاهای روزمره و تقویت و ارزیابی مبتنی بر میزان تمرکز بر محیط پیرامون برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری «جشنواره جهانی نقاشی کودک کرمان»، معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کرمان و استفاده از ظرفیت این رویداد جهت آگاهی‌بخشی و افزایش سطح دانش شهروندان به‌ویژه کودکان و گروه‌های پایه نسبت به دغدغه‌های مشترک جهانی بوده است.

کد خبر 520409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.