چشم اندازمان رسیدن به لیگ برتر فوتبال کشور است/ در مسیر حرفه‌ای شدن فوتبال گام برداشتیم

ون پارس نقش جهان نماینده شایسته فوتبال اصفهان در لیگ دسته دو فوتبال کشور خواهد بود و به گفته مدیرعامل این تیم، برنامه مدونی برای حضور در سطح برتر فوتبال ایران دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال ون پارس نقش جهان که فصل پیش در لیگ دسته سوم فوتبال کشور عملکرد خوبی داشت توانست با تلاش مجموعه این تیم به دسته بالاتر یعنی لیگ دسته دوم فوتبال صعود کند و نماینده فوتبال اصفهان در فصل بعدی توپ خواهد زد. ون پارس نقش جهان که از سوی بخش خصوصی حمایت می‌شود می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای خصوصی سازی در فوتبال باشد. صعود ون پارس نقش جهان به لیگ دسته بالا بهانه‌ای شد تا با احمد تحسیری مدیرعامل این تیم به گفت و گو بپردازیم که در ادامه می‌خوانید:

امسال تیم خوبی با حمایت مجموعه مدیریت باشگاه از ون پارس دیدیم. فصلی که گذشت را چطور دیدید؟

لیگ دسته سه لیگی فرسایشی است. این لیگ دو مرحله دارد و دو تیم اول هر گروه به مرحله بعدی صعود می‌کنند. در مرحله اول نیز به عنوان قهرمان توانستیم به مرحله دوم برویم و در مرحله بعدی نیز با اینکه مقداری فراز و نشیب داشتیم اما توانستیم به عنوان تیم اول به لیگ دسته دو صعود کنیم. در لیگ سه شرایط خاصی برای هر تیمی حکم‌فرماست. به این صورت که شهرهای کوچک نیز با هر گونه امکانات سعی در شرکت در مسابقات را دارند و بازی کردن در این شرایط واقعاً سخت است. حتی مسائل دیگری از قبیل تهدید داوران یا بازیکنان یا حتی حضور تماشاگر در ورزشگاه همزمان با شیوع بالای کرونا در کشور باعث می‌شد سختی این مسیر دوچندان شود. به هر صورت با وجود این مشکلات تیم ما توانست موفق شود و از این بابت باید از همه عوامل تشکر کنم.‌

به نظر می‌رسید در فصلی که گذشت امکانات و شرایط مناسبی را برای تیمتان به وجود آوردید و در راستای حرفه‌ای سازی خیلی خوب عمل کردید.

بله همینطور است. یکی از اهداف و رسالت ما حرفه‌ای سازی باشگاه بود. قصد داریم در راستای رشد و توسعه فوتبال قدم برداریم و به نوعی آن را فرهنگ سازی کنیم. ناگفته نماند سطح امکانات ما را برخی کارشناسان با سپاهان و پرسپولیس مقایسه کردند. چه از لحاظ امکانات سخت افزاری و چه امکانات دیگر مورد نیاز برای تیم فراهم شد. البته بازیکنان با کیفیتی را در اختیار داشتیم و این باعث شده بود کادر فنی با خیالت راحت تری به مصاف حریفان برود.
حتی این را باید اضافه کنم که سطح بازیکنانمان در سطح لیگ آزادگان بود و بر همین اساس توانستیم موفق باشیم.

در گروهی که حضور داشتید رقابت تنگاتنگی را با سپاهان نوین تجربه کردید. البته دیگر نماینده استان اصفهان نتوانست به لیگ دو صعود کند.

در دور اول در مصافی که داشتیم توانستیم آنها را از پیش رو برداریم اما در دور برگشت سه بر یک بازی را واگذار کردیم. این نیز به دلیل برخی اختلاف نظرها بین کادر فنی و مدیریت بود. البته این را باید بگویم که کلاً در دور برگشت نتوانستیم عملکرد مناسبی داشته باشیم و انتظاراتی که مورد نظر بود از سوی کادر فنی برآورده نشد.

آیا همین اختلاف نظر باعث جدایی کادر فنی سابق و قنبری شد؟ همین طور که می‌دانید روزهای اخیر کریم قنبری به کادر فنی فولاد خوزستان اضافه شد.

آقای قنبری از لحاظ فنی مربی سطح بالایی هستند. قرارداد ایشان با تیم به مدت یک فصل بود و پس از پایان رقابت‌ها کار ایشان در ون پارس تمام می‌شد. به خاطر یک سری دلایل درون سازمانی مجموعه قصدی برای تمدید قرارداد نداشت و در نهایت آقای قنبری و همکارانشان از تیم جدا شدند. در واقع تفکرات کادر فنی و مدیریت از یکدیگر فاصله گرفت و شاید خود ایشان نیز رغبتی برای ماندن نداشت.

شرایط حاضر تیم چطور پیش می‌رود؟ در خبرها خواندیم کادر فنی جدید در حال تست گیری از بازیکنان مستعد هستند.

روزهای اخیر و به مدت سه روز پس از فراخوانی که دادیم کار تست گیری از بازیکنان و افراد مستعد را انجام دادیم. حتی در این زمینه یکی از رسالت‌هایمان این بود که چون این تیم در استان اصفهان کار می‌کند جوانان این شهر و استان فضایی برای دیده شدن و کار داشته باشند و در اصل بازیکنانی که فرصت دیده شدن در سطح فوتبال را نداشته‌اند راهی را برای حضور در بین تیم‌های سطح برتر کشور داشته باشند.

آیا مجموعه ون پارس همچون ذوب آهن و سپاهان قصد کار کردن در تیم‌های پایه را هم دارد؟ در واقع از این راه استعدادهای قرار است به فوتبال کشور معرفی شود؟

برای پایه‌ها برنامه داریم. اما برنامه آن به این صورت است که باید امکانات و شرایط آن فراهم باشد. در حال حاضر قصد داریم به این مهم هم مرحله به مرحله نزدیک شویم و در آینده‌ای نزدیک با فراهم شدن همه جوانب کار در رده‌های پایه نیز فعالیت می‌کنیم. البته در حال حاضر نیز تمامی بازیکنان جوانی که از دیگر تیم‌ها برای تیم بزرگسالمان به خدمت می‌گیریم بر اساس ضوابط فدراسیون حق رشد پرداخت می‌کنیم. حتی به این مورد واقف هستیم که اگر می‌خواهیم در آینده فوتبال بهتری داشته باشیم باید در پایه‌های سرمایه گذاری کنیم. متأسفانه این سال‌ها برنامه مدونی برای استفاده از استعدادهای حاضر در پایه‌ها نداریم و در این راستا نیاز به فرهنگ سازی صحیح داریم.

در خصوص برنامه تیم ون پارس برای حضور لیگ دو صحبت کنید. آیا به فکر صعود به لیگ آزادگان هستید؟

بله قطعاً برای صعود به دسته بالاتر وارد رقابت‌ها می‌شویم. از روزی که هیئت مدیره برای حضور ون پارس در رقابت‌های فوتبال برنامه ریزی می‌کرد این هدف و چشم انداز وجود داشت. در واقع هدف‌مان حضور در لیگ آزادگان و چشم انداز ون پارس رسیدن به لیگ برتر فوتبال کشور است.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 520391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.