ورود محموله ریل سوم به پروژه مترو قم

مدیرعامل قطار شهری قم از ورود محموله ریل سوم به متروی قم خبر داد و گفت: اولویت اجرای ریل سوم در فاز نخست خط یک قطار شهری این کلانشهر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، منصور درویشی به ورود محموله ریل سوم به پروژه قطار شهری قم اشاره و اظهار کرد: بر اساس محاسبه و نقشه‌ها برای مرحله نخست بهره‌برداری برای حدود شش کیلومتر مسیر تونل و حدود شش کیلومتر از مسیر دپو به‌عنوان آماده‌سازی برای فاز نخست، حدود ۱۸ کیلومتر ریل سوم و متعلقات آن را خریداری که محموله نخست ششم شهریور ۱۴۰۰ وارد و برای نصب آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه روسازی خط نخست پروژه مترو قم به پایان رسیده و روسازی فاز دوم نیز آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود برای ۱۵ تا ۲۰ روز آینده مقدمات نصب ریل سوم در تونل آغاز شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌هایی که برای راه‌اندازی و تست گرم پروژه مترو قم وجود دارد، از سمت ایستگاه مطهری به سمت ایستگاه ۱۳ نصب ریل سوم آغاز می‌شود.

درویشی اضافه کرد: قابلیت نصب ریل روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر است و بلافاصله پس از اتمام عملیات روسازی، پیمانکار این آمادگی را دارد که نصب ریل سوم را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه اولویت ما نیز نصب ریل سوم در محدود تونل به طول شش کیلومتر بین ایستگاه ۹ تا ایستگاه ۱۴ و پس از آن نیز نصب محدوده دپو است، افزود: مقداری از محموله ریل سوم هنوز حمل نشده که بر اساس برنامه تا دو ماه آینده می‌رسد و نواقص کار را تکمیل می‌کند، البته برای آغاز عملیات نصب چیزی کم نداریم و تمام ادوات و متعلقات این تجهیزات رسیده و آمادگی نصب وجود دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم تاکید کرد: برای انجام تست گرم بین ایستگاه ۹ تا ۱۳ پیش‌بینی‌های لازم انجام‌شده و این محموله نخست که وارد کارگاه شده حدفاصل این مسیر را پوشش داده و قابلیت برق‌دار شدن مسیر نیز وجود دارد.

کد خبر 520339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.