مسائل شرعی و بهداشتی در باغ رضوان ارومیه رعایت می‌شود

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه با بیان اینکه با وجود بالا بودن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، تلاش داریم مسائل شرعی و بهداشتی در باغ رضوان ارومیه رعایت شود، گفت: ساماندهی قبور و رعایت بهداشت از اصول اولیه در باغ رضوان ارومیه است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام عباسعلی مؤمن اظهار کرد: روزهای گذشته فیلمی مبنی بر عمق کم قبور دفن شدگان کرونایی در فضای مجازی منتشر شد که محتوای این فیلم را تکذیب می‌کنم.

وی تصریح کرد: قطعه ۶۵ باغ رضوان ارومیه که قطعه کرونایی‌ها است، از ابتدای شیوع این بیماری در قالب ۱۸۰ قبر ایجاد شده است که این قبور بالای ۵۵ درجه انحراف از قبله دارند که به همین دلیل، این قطعه بازسازی شد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه افزود: با توجه به مناسب نبودن خاک این قطعه، امکان اینکه اموات را در عمق بیشتری دفن کنیم، وجود ندارد، از این رو اقدام به آماده سازی قبور کرده‌ایم و پس از دفن نسبت به ریختن خاک بیشتری بر روی امواتی که براثر کرونا فوت کرده‌اند، می‌کنیم.

مؤمن با بیان اینکه عمق قبور کرونایی یک و نیم تا ۲ متر است، گفت: بوی موجود در کنار قطعه ۶۴ و ۶۵، ناشی از زباله‌هایی است که سازمان پسماند شهرداری ارومیه در کنار این قطعات نسبت به انباشت آن می‌کند و این بو اصلاً به بوی میت مربوط نیست.

وی با بیان اینکه با وجود بالا بودن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، تلاش داریم مسائل شرعی و بهداشتی رعایت شود، افزود: ساماندهی قبور و رعایت بهداشت از اصول اولیه در باغ رضوان ارومیه است.

منبع: فارس

کد خبر 520337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.