تولید روزانه بیش از ٣۵ تن کود کمپوست توسط بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: روزانه بیش از ٣۵ تن کود کمپوست توسط بخش خصوصی در کارخانه بازیافت و کمپوست شهرداری تولید می‌شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا اصغری با اشاره به ضرورت رفع موانع و مشکلات پیش روی این کارخانه اظهار کرد: پروژه مشارکتی کارخانه کود کمپوست از مهمترین دستاوردهای شهرداری تبریز در سال‌های اخیر بوده که رفع موانع و مشکلات پیش رو و همکاری برای توسعه آن از جمله ضروریات در حوزه مدیریت پسماند است.

وی اضافه کرد: روزانه بخشی از پسماند شهری تبریز برای بازیافت و تولید کود کمپوست به سرمایه گذاری بخش خصوصی این پروژه تحویل و کمپوست با کیفیت استاندارد در آن تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: چنانچه حمایت‌های لازم و قانونی در چارچوب قرارداد بین شهرداری تبریز و سرمایه گذار این پروژه انجام شود با راه اندازی خط دوم بازیافت و تولید کود کمپوست ضمن افزایش میزان تولید کود کمپوست هزینه‌های عملیاتی و اجرایی سازمان در موضوع حمل و امحا پسماندهای شهری به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اصغری ادامه داد: در راستای صیانت از محیط زیست و کاهش هزینه پسماند تولیدی و استفاده از مواد با ارزش موجود در پسماند طرح تفکیک از مبدا پسماند با مشارکت بخش خصوصی در کلان شهر تبریز در دست اجراست.

وی با اشاره به برنامه جامع سازمان در حوزه کاهش حجم زباله تولیدی و نیز تفکیک پسماند تر و خشک خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برنامه ریزی لازم جهت مدیریت پسماند از درون منازل (مبدا) و نیز جداسازی مواد قابل بازیافت با هدف حفاظت از محیط زیست از سوی این سازمان انجام شده و در همین راستا طرح‌های مختلف آموزشی و انگیزشی با همکاری مجامع علمی و دانشگاهی، آموزش و پرورش، تشکل‌های غیردولتی و سایر نهادهای ذیربط در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز افزود: در کنار طرح‌های فرهنگی و آموزشی متنوع در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و کارخانجات پنج کانکس دریافت کننده پسماند خشک با همکاری بخش خصوصی در سطح شهر تعبیه شده است که در ازای دریافت پسماند خشک و با ارزش از جمله بطری‌های پلاستیکی، کاغذ، کارتون و غیره و مواد شوینده، نوشت‌افزار، گل و گیاه و غیره به شهروندان ارائه می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 520334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.