شهردار بندرانزلی امروز انتخاب می‌شود/ ۹ نفر نامزد تصدی شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: جلسه انتخاب شهردار این شهر عصر امروز ساعت ۱۷ برگزار می شود.

شعبان جعفری جفرودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۱۰ نفر نامزد تصدی شهرداری بندرانزلی بودند. که اعضای شورای اسلامی شهر ظرف مدت یک هفته سوابق و برنامه‌های آنان را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه شهرام توانا از کارمندان شهرداری از نامزدی تصدی شهرداری انصراف داد، افزود: جلسه انتخاب شهرداری از بین ۹ نامزد که همه آنها بومی گیلان هستند عصر امروز ساعت ۱۷ در جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر برگزار و با رأی مخفی اعضا شورا شهردار مورد نظر انتخاب می‌شود.

رئیس شورای شهر انزلی با بیان اینکه تعدادی از نامزدها براساس آئین نامه اجرایی وزارت کشور شرایط لازم برای احراز سمت شهردار را ندارند، تصریح کرد: سوابق مدیریت میانی و تحصیلی نامزدها را به صورت غیر رسمی از استانداری گیلان و وزارت کشور استعلام گرفتیم تا پس از رأی گیری و انتخاب شهردار، در روند احراز دچار مشکل نشویم و انتخاب شهردار انزلی با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون اعضای شورا سه ماه فرصت دارند تا شهردار را انتخاب کنند اما تاکید وزارت کشور، مدت زمان یک ماه است، اضافه کرد: روز چهاردهم شهریورماه به ما تاکید کردند تا هر سریع‌تر شهردار را انتخاب کنیم بدین سبب اگر جلسه امروز انتخاب شهردار به نتیجه نرسد، اعضای شورا تا ۳۱ شهریورماه جاری و یا براساس مدت زمان سه ماه فرصت دارند تا شهردار را انتخاب کنند.

جعفری با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا جلسات شورای اسلامی شهر باید به صورت غیر علنی برگزار شود. خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با موافقت اعضای شورا، جلسه انتخاب شهردار انزلی را از صفحه اینستاگرام شورا به صورت زنده پخش کنیم.

کد خبر 520305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.