ظهور غول سبز بر بزرگ‌ترین ساختمان اداری لهستان

دیوار یکی از آسمان‌خراش‌های ورشو پایتخت لهستان به دیوار سبزی مزین شده که عظمت آن در سراسر شهر خودنمایی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از برج‌های معروف ورشو به نام Generation Park Y میزبان دیوار سبز بسیار بزرگی به طول ۷۲ فوت است که بیش از ۶ هزار گیاه از گونه‌های مختلف را در خود پرورش می‌دهد. این آسمان‌خراش زیبا که توسط معماران اهل استکهلم، پایتخت سوئد طراحی شده، نمایی شیشه‌ای را در بر گرفته است که امکان ورود نور طبیعی به داخل سازه و بخش سبز ساختمان را فراهم می‌آورد. برج Generation Park Y بزرگ‌ترین ساختمان اداری سراسر کشور لهستان تا به امروز محسوب می‌شود که در مرکز و پرترددترین منطقه ورشو احداث شده است.

ظهور غول سبز بر بزرگ‌ترین ساختمان اداری لهستان

جالب است بدانید که دیوار سبز ساختمان Generation Park Y ورشو، بزرگترین پوشش گیاهی پایتخت لهستان نیز به شمار می‌رود که اگرچه در فضای داخلی سازه واقع شده است، با این حال از فاصله‌های خیلی دور نیز تماشای آن امکان‌پذیر است و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره نگه می‌دارد. مالکان سازه در تلاش هستند گواهینامه لید، استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی را برای این ساختمان به ارمغان آورند. این سازه ۱۴۰ متر ارتفاع دارد و تمام واحدهای آن با هدف اداری مورد استفاده قرار گرفته شده است.

ظهور غول سبز بر بزرگ‌ترین ساختمان اداری لهستان

غول سبز ورشو پوشیده از گیاهان سرخس، فیلودندرون، مونسترا، سوسن، گل برگ زرد و آگلونما است که این گیاهان هوا را از هر گونه آلودگی پاک می‌کند ضمن اینکه به صورت شبانه‌روز، اکسیژن کافی را برای تنفس سالم ۱۵۰ کارمند آنجا فراهم می‌آورد. جالب است بدانید که معماران در کاشت هر گونه گیاهی دقت لازم را به کار گرفته و آن‌ها را بسته به نوع و مقاومت خود در طبقات مختلف قرار داده‌اند. سیستم‌های خودکار در زیر پوشش گیاهی نصب شده که آبیاری و نور رسانی برای هر بخش را به صورت جداگانه انجام می‌دهد.

ظهور غول سبز بر بزرگ‌ترین ساختمان اداری لهستان

کد خبر 520261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.