دستور قالیباف به کمیسیون اقتصادی برای پیگیری دپوی کالاهای فاسدشدنی در گمرکات

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر نماینده مشهد درخصوص لزوم جلوگیری از رسوب و فاسد شدن تعداد زیادی سرم در گمرک گفت: کمیسیون اقتصادی دپوی کالاهای فاسدشدنی در گمرکات را پیگیری کند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز -سه شنبه ۱۶ شهریورماه- مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: اخیراً از گمرکی بازدیدی انجام دادیم که در جریان آن با حجم انبوهی از سرم وارد شده از کشور آلمان مواجه شدیم که از سال ۹۵ تاکنون در گمرک دپو شده و و در شرایطی که بیماران دیالیزی به این سرم‌ها محتاج هستند، برخی از آنها فاسد و برخی دیگر در حال فاسد شدن است.

وی افزود: در شرایطی که والدین برای تأمین شیرخشک فرزندانشان از این داروخانه به آن داروخانه در جست‌وجو هستند، شیرخشک‌ها و برخی مواد غذایی و دارویی در گمرکات رسوب شده است، از این جهت به وزیر اقتصاد نیز متذکر شدم که باید برای کالاهای رسوب شده در گمرکات برنامه‌ریزی صورت گیرد تا سازمان اموال تملیکی با توجه به نیاز مردم و بازار، آنها را عرضه کند، اما متأسفانه به این موضوع توجهی نمی‌شود. در حالی که این کالاها بیت‌المال بوده و پول بابت آنها پرداخت شده و مردم روی تخت بیمارستان به آن محتاج هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی باید موضوع دپوی کالاها را از گمرک پیگیری کند، گفت: با توجه به توضیحات آقای پژمانفر، برای افکار عمومی توضیح می‌دهم که مثلاً این سرم‌ها از سال ۹۵ وارد شده که طبیعتاً بخش خصوصی آن را وارد کرده و ممکن است به هر دلیلی در گمرکات مانده باشد. این برداشت ایجاد نشود که این کالاها در شرایط کرونایی توسط دولت وارد شده و در گمرک مانده است.

قالیباف ادامه داد: بسیاری از کالاها وارد می‌شوند که به دلایل مختلف در گمرک باقی می‌مانند و ممکن است برخی از آنها فاسدشدنی باشند.

کد خبر 520192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.