احمد مسعود از افغانستان خارج شده است

یک کارشناس مسائل افغانستان گفت: امرالله صالح پس از تسلط طالبان بر تنگه پنجشیر به تاجیکستان رفته و احمد مسعود نیز در مکان مشخصی نبوده و خبرها هاکی از خروج وی از افغانستان است.

پیرمحمد ملازهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد حملات طالبان به منطقه پنجشیر اظهار کرد: با توجه به حملات روز گذشته طالبان به تنگه پنجشیر، محور مقاومت در این منطقه شکسته شده و احمد مسعود نیز آغاز جنگ‌های چریکی را اعلام کرده است.

وی مدعی شد: ارتش پاکستان نقش تأثیرگذاری در جنگ پنجشیر ایفا کرد؛ زیرا جنرال فیض حمید، رئیس آی اس آی پاکستان طی روزهای گذشته سفر غیر منتظره‌ای را به کابل داشت و تمامی مشکلات طالبان برای تسلط بر پنجشیر را برطرف کرد. ارتش پاکستان در پوشش نیروهای طالبان با تمام توان خود به پنجشیر حمله کرد و تمامی نقاط این تنگه که تحت کنترل نیروهای نیروهای مقاومت پنجشیر بود را مورد هدف قرار داد.

این کارشناس مسائل افغانستان خاطرنشان کرد: امرالله صالح پس از تسلط طالبان بر تنگه پنجشیر به تاجیکستان رفته و احمد مسعود نیز در مکان مشخصی نبوده و خبرها هاکی از خروج وی از افغانستان است.

ملازهی یادآور شد: متأسفانه پنجشیر شکست خورده و علی‌رغم اینکه احمد مسعود شروع جنگ چریکی در این منطقه علیه طالبان را اعلام کرد، اما باید توجه داشت که جنگ چریکی نقش مؤثری در تغییر موازنه قدرت ندارد.

کد خبر 520185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.