سرانه فضای سبز شهرری به ۲۰ مترمربع رسید

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری گفت: با احداث ۱۴ بوستان در دو سال گذشته، سرانه فضای سبز این منطقه (شهرری) به ۲۰ مترمربع رسید.

به گزارش ایمنا، رضا معلم در این باره به خبرنگاران گفت: هم اکنون تعداد بوستان‌های منطقه ۲۰ - شهرری از ۱۷۰ مورد در سال ۱۳۹۷ به ۱۸۴ مورد ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهرری از ۱۷ متر و یک دهم به ۱۹ متر و ۹۳ دهم افزایش یافته است، افزود: شهرداری منطقه ۲۰ تهران از لحاظ سرانه فضای سبز بین سایر مناطق پایتخت وضعیت بهتری دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری به انجام خدمات مطلوب رفاهی و حفظ آرامش و امنیت در شب برای شهروندان در فضاهای عمومی و بوستان اشاره و خاطرنشان کرد: ۶۸۰ پایه چراغ به منظور تأمین روشنایی بوستان‌ها نصب و تجهیز شده است.

معلم خاطرنشان کرد: هدف اصلی مدیریت شهری منطقه ۲۰ ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان و زائران سیدالکریم (ع) است.

وی همچنین از جایگزینی چمن کاری‌های سطح منطقه با گیاهان و درختچه‌های مقاوم خبر داد و گفت: طرح کاشت درختان و درختچه‌های مقاوم به شرایط آب و هوایی شهر تهران و نیاز آبی کم در حال انجام است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری درباره کاهش میزان چمن کاری و جایگزینی با گیاهان مقاوم اظهار کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف آب آبیاری، از سه سال گذشته اقدام به کاهش سطوح چمن‌کاری با جایگزینی گیاهانی شده است که با شرایط اقلیمی شهر تهران تناسب داشته و نیاز آبی کمتری دارند. بر این اساس، طرح کاشت درختان و درختچه‌های مقاوم به شرایط آب و هوای شهر تهران و نیاز آبی کم در رمپ و لوپ ها، لچکی ها و رفیوژ بزرگراه‌ها به جای چمن در حال انجام است.

معلم درباره نظارت کارشناسان بر اجرای دقیق طرح‌های فضای سبز به کاهش سطوح چمن کاری تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 520151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.