انتقاد شورا به عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری خرم آباد

رئیس شورای شهرخرم آباد گفت: حدود ۵۰ نفر از مهندسان شهرداری در سازمان عمران و بازآفرینی هستند که هیچ کارایی تا به حال نداشته‌اند و ما باید بتوانیم از ظرفیت این مهندسان به خوبی در مدیریت شهری استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا بیرانوند در نهمین جلسه رسمی شورای شهر خرم آباد اظهار کرد: نبود پارکینگ، عمده مطالبه مردم در شهر خرم آباد است که در این راستا سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری خرم‌آباد نظارت ضعیفی بر روی پارکینگ‌ها داشته است.

وی ادامه داد: سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری خرم آباد باید مبالغی که از طریق تبصره ۵ کمیسیون واریز شده صرف احداث پارکینگ کند اما در گذشته هیچ پارکینگی احداث نشده و مبالغ زیادی هم بابت حذف پارکینگ از مردم گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد تصریح کرد: در لایحه تجمیع عوارض هر سه ماه باید از حساب مخصوص همان تبصره ۵ کمیسیون گزارش داده شود که چرا تملک منازل مسکونی باغ فیض خرم آباد انجام نشده و ملک به راحتی تغییر کاربری داده و به پارکینگ تبدیل شده است؟

بیرانوند اظهار کرد: باید ملکی که مخصوص شهرداری است به پارکینگ تبدیل شود که پارکینگ‌هایی زیر نظر سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری خرم‌آباد هیچ نرخ نامه‌ای ندارند و نظارت کافی بر روی آنها نمی‌شود.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ نفر از مهندسان شهرداری در سازمان عمران و بازآفرینی هستند که هیچ کارایی تا به حال نداشته‌اند و ما باید بتوانیم از ظرفیت این مهندسان به خوبی در مدیریت شهری استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر خرم آباد تصریح کرد: بزرگترین ظرفیت شهرداری خرم‌آباد، کارخانه آسفالت آن است که این کارخانه به صورت مداوم کار نمی‌کند و سازمان عمران شهرداری هم نتوانسته از این ظرفیت استفاده کند.

وی تصریح کرد: حفاری‌هایی که در شهر خرم آباد می‌شود نارضایتی‌های را به دنبال داشته که این حفاری‌ها توسط ادارات آب، برق و گاز با نظارت شهرداری می‌شود و باید هرچه سریع‌تر رفع و اصلاح شوند اما این کار به موقع انجام نمی‌شود.

کرم نعمتی نماینده شورای شهر خرم آباد در شورای شهرستان هم گفت: سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری خرم آباد در بحث بافت‌های فرسوده عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد به خوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: نگهداری و بهره‌برداری از ابنیه و بافت‌های تاریخی که به عهده سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری است به خوبی اجرا نمی‌شود.

حمیدرضا صفریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم آباد با بیان اینکه خرم‌آباد یک شهر قدیمی با بافت‌های فرسوده است اما تا به حال بازآفرینی در این شهر نشده، ادامه داد: بافت فرسوده زیادی در خرم‌آباد وجود دارد و انتظار می‌رود سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری خرم آباد پای کار بیاید و بافت فرسوده را بازآفرینی کند تا شهری خرم و آباد داشته باشیم.

وی اضافه کرد: جانمایی پل شهدای حاج عمران در شهر خرم‌آباد مناسب نیست، به طوری که این پل در بحث سیل در سال‌های گذشته خسارات زیادی به مردم و شهرداری وارد کرده است.

صفریان اظهار کرد: در بحث سرعت گیرها و سرعتکاه‌ها در شهر خرم‌آباد هیچ گونه استانداردسازی رعایت نشده و امیدواریم در این راستا سازمان مربوطه به خوبی عمل کند.

کد خبر 520136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.