جانمایی محل احداث مترو در جنوب شرق تهران

شهردار منطقه ۱۵ گفت: با جانمایی و تامین زمین مناسب، به دنبال احداث مترو در جنوب شرق تهران هستیم.

به گزارش ایمنا، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به عبور خط ۸ و ۹ از این منطقه جلسات متعددی با شرکت مترو برگزار و احداث پایانه مترو و ایستگاه عبوری از محلات مشیریه و مسعودیه را پیگیری می‌کنیم.

به گفته وی پیشنهاداتی به شرکت متروی تهران به دلیل نبود خط مناسب مترو در این محدوده داده شده است تا با احداث ۴ ایستگاه در خط ۸ و ۴ ایستگاه در امتداد خط ۹ این منطقه نیز از خطوط مترو بهره مند شود.

شهردار منطقه ۱۵ ادامه داد: با توجه به وجود اراضی مناسب، پیش بینی می‌شود شروع عملیات ساخت خط ۸ مترو به عنوان اولویت اول انجام شود در فازهای بعدی اتصال خط ۶ و ۷ مترو در محدوده این منطقه و اجرای عملیات خط ۹ پیگیری و انجام شود.

محمدی با اشاره به دپوی خط ۸ در این منطقه گفت: برای این منظور ۴۰ هکتار از اراضی مسعودیه در موقعیت مناسب شرق منطقه برای این کار در نظر گرفته شده است که امیدواریم عملیات اجرایی آن را تا پایان سال انجام شود.

بر اساس این گزارش، خط ۶ مترو تنها خط عبوری این منطقه است که در غرب منطقه ۱۵ دارای دو ایستگاه فعال بعثت و کیانشهر است و دو ایستگاه دیگر نیز در محور ۱۷ شهریور جنوبی در دست احداث دارد.

منبع: مهر

کد خبر 520112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.