تبدیل بام سازه‌های متروکه به مزارع خورشیدی

مدیران مالت دست به پیاده‌سازی دو پروژه عظیم زده‌اند که در پایان قرار است انرژی مورد نیاز ۷۵۰ خانواده از خورشید تامین شود؛ بام خانه‌های متروکه را پنل‌های خورشیدی فراخواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد مالت در نظر دارند برای پیاده‌سازی پروژه‌های جدید خود حتی بام منابع آب و سایر سازه‌های عمومی را مورد استفاده قرار دهند تا بیشترین بهره‌وری را از انرژی تجدیدپذیر بگیرند. قرندی، منطقه‌ای مسکونی میزبان اجرای یکی از پروژه‌های عظیم جدید خواهد بود که پنل‌های خورشیدی در فضایی به مساحت پنج‌هزار مترمربع در آن نصب خواهد شد. البته بخش اعظم این پروژه اجرا شده و زمان زیادی تا تکمیل و بهره‌برداری از آن باقی نمانده است.

تبدیل بام سازه‌های متروکه به مزارع خورشیدی

پس از پایان پروژه قرندی، تعداد هزار و ۹۳۴ پنل خورشیدی روی سازه‌های عمومی نصب خواهد شد و حدود یک میلیون کیلووات بر ساعت انرژی تولید خواهد کرد. این میزان انرژی می‌تواند نیروی لازم برای ۲۵۰ خانواده را تأمین کرده و نیاز آن‌ها به انرژی شهری را از بین ببرد. مدیران منطقه هزینه لازم برای تکمیل پروژه را بیش از یک میلیون یورو تخمین زده‌اند.

پیش از این دولت مالت از دستیابی به اهداف زیست‌محیطی تا سال ۲۰۵۰ خبر داده و ادعا کرده بود که انتشار گازهای آلاینده را تا چند دهه آینده به حداقل خواهد رساند. بدیهی است که پروژه‌های گسترش مزارع خورشیدی بر بام سازه‌های عمومی و متروکه می‌تواند گام بلندی در رسیدن به این هدف باشد و زمینه را برای تلاش‌های بیشتر مقامات در راستای پایدارسازی کشور فراهم آورد.

از سوی دیگر، مدیران مالت در نظر دارند پس از تکمیل دو پروژه جدید، شهروندان را به گسترش پنل‌های خورشیدی بر بام خانه‌های شخصی خود سوق دهند و از این طریق به جایگزینی انرژی شهری با نوع تجدیدپذیر بپردازند.

اگرچه پروژه قرندی در مراحل میانی تکمیل قرار دارد با این حال نظر بسیاری از مقامات از جمله وزیر نیرو، کارآفرینی و توسعه پایدار را به خود جلب کرده و آن‌ها را به متعهد شدن در راستای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این زمینه ترغیب کرده است.

تبدیل بام سازه‌های متروکه به مزارع خورشیدی

کد خبر 519992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.