۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
ایتالیای تاریخ ساز مانچینی

کمتر کسی فکر می‌کرد با انتخاب مانچینی، فوتبال ملی بحران‌زده ایتالیا بتواند خیلی سریع به اوج برسد و در تاریخ جاودانه شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، تیم ملی ایتالیا با کسب تساوی در در بازی اخیرش برابر سوئیس طی مسابقات انتخابی جام جهانی رکورد ۳۶ بازی ملی بدون شکست را ثبت کرد که در تاریخ بی نظیر است و تنها تیم ملی برزیل یک بار پیش از این موفق شده بود به این عدد دست یابد.

آتزوری‌ها از زمان تساوی ۱-۱ دوستانه خود با اوکراین در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ دیگر در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورده‌اند و در تمامی بازی‌ها توانسته‌اند یا با پیروزی یا با نتیجه مساوی زمین مسابقه را ترک کنند. این روند شکست ناپذیری ماحصل ۲۹ برد و ۷ تساوی در دیدارهای لیگ ملت‌ها، مقدماتی قهرمانی اروپا، مقدماتی جام جهانی، بازی‌های یورو ۲۰۲۰ و بازی‌های دوستانه بوده است.

البته ایتالیا می‌توانست با کسب پیروزی برابر سوئیس به این رکورد دست یابد و در واقع با یک برد بیشتر، روند بی‌نظیر خود را ثبت کند اما شاگردان مانچینی از به ثمر رساندن گل در بازی خود ناکام ماندند و جورجینیو نیز پس از مدت‌ها یک پنالتی را در جریان بازی از دست داد.

پیش از این نیز اسپانیا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ دارای رکورد ۳۵ بازی متوالی بدون شکست بود این در حالی است که برخی از رسانه‌ها در برزیل اصرار دارند که تساوی ۲-۲ برابر تیم رومانی در سپتامبر ۱۹۹۵ را نیز در رکورد خود محاسبه کنند تا برزیل از قائله عقب نماند. اگر این مورد لحاظ شود سلسائو از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ در ۳۶ بازی شکست نخورده است.

اگر مانچینی موفق شود در بازی آینده با تیمش رکورد شکست‌ناپذیری را حفظ کند ایتالیا به رکوردی اعجاب‌برانگیز در دیدارهای ملی دست خواهد یافت. از آنجا که دیدار بعدی آتزوری برابر تیم لیتوانی خواهد بود دور از انتظار نیست که ایتالیایی‌ها در آن مسابقه نیز به پیروزی برسند و یا حداقل متحمل شکست نشوند.

کد خبر 519990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.