دوز تقویت کننده واکسن چه زمانی عرضه می‌شود؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که دوز تقویت کننده واکسن فایزر احتمالا تا ۲۰ سپتامبر تاییدیه لازم را دریافت می‌کند و به طور گسترده به شهروندان آمریکا تزریق خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایالات متحده آمریکا دوز تقویت کننده واکسن فایزر را از ۲۰ سپتامبر به صورت گسترده تزریق خواهد کرد اما ممکن است زمان عرضه واکسن مدرنا به تعویق بیفتد. متخصصان معتقد هستند که افراد باید هشت ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن‌های فایزر و مدرنا دوز تقویت کننده را تزریق کنند.

به نظر می‌رسد که دوز تقویت کننده واکسن فایزر تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) را تا ۲۰ سپتامبر دریافت خواهد کرد اما دریافت تاییدیه دوز سوم واکسن مدرنا ممکن است زمان بیشتری طول بکشد بنابراین افرادی که دو دوز واکسن مدرنا را دریافت کرده‌اند باید برای تزریق دوز سوم مدت زمان طولانی‌تری صبر کنند.

محققان در حال بررسی تأثیر ترکیب دو واکسن بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ هستند در این صورت ممکن است افراد بتوانند یک واکسن متفاوت را به عنوان دوز سوم دریافت کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که تا کنون بیش از ۹۵ میلیون نفر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند همچنین با توجه به اینکه پیش از این اعلام شده بود که افراد دارای نقص ایمنی باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند بیش از ۱.۳ میلیون شهروند آمریکایی دوز سوم واکسن را تزریق کردند.

کد خبر 519972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.