رفع مشکل فاضلاب و آبگرفتگی معابر اهواز در دستور کار است

سرپرست شهرداری اهواز گفت: ۵۶ نقطه بحرانی در سطح کلانشهر اهواز شناسایی شده تا برای رفع مشکل دفع فاضلاب و آب‌های سطحی در آن نقاط اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا عالیپور صبح امروز (دوشنبه) در صحن علنی شورای شهر اهواز اظهار کرد: با توجه به مسائل پیش آمده در سنوات گذشته و جاری شدن فاضلاب در معابر شهر اهواز به پیشنهاد شهرداری طرح دو طرح ضربتی به صورت آنی و علاجی برای حل این مشکل ارائه شد.

وی ادامه داد: بر اساس طرح ضربتی اعلام شده ۵۶ نقطه بحرانی در سطح کلانشهر اهواز شناسایی شده تا برای رفع مشکل دفع فاضلاب و آب‌های سطحی در آن نقاط اقدام شود؛ این ۵۶ نقطه بحرانی در قالب ۹۷ پروژه بین آبفا و شهرداری اهواز تقسیم شده که شهرداری اکثریت پروژه‌های محوله را انجام داده و تنها ۱۲ پروژه نیمه‌کاره مانده که در حال اتمام است.

سرپرست شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: اگر دو مسئله مالی و معارض وجود نداشته باشد تمام طرح‌ها سه ماهه انجام می‌شود، با اجرایی شدن طرح‌ها، قطره‌ای آب نباید روی زمین باقی بماند.

عالیپور اظهار کرد: قراردادهای لازم جهت لایروبی، ساخت دو دستگاه مکنده و خرید پمپ منعقد و اجرایی شده است همچنین چهار خودرو از شهرهای مختلف تهیه کرده و ساخت دو دستگاه هم در حال اجرایی شدن است که به صورت مادام‌العمر برای شهرداری اهواز می‌ماند.

وی تصریح کرد: لایروبی به سه روش سنتی، با دستگاه‌های تخصصی فلاشینگ و دال‌برداری کانال‌ها و مجاری باید انجام شود که در حال حاضر تنها به صورت سنتی به وسیله تراکتور در حال انجام است؛ در هزار نقطه فوران فاضلاب داریم که دلیل اصلی آن لایروبی نکردن و ریزش دیواره‌های کانال‌ها است. اگر فاضلاب موجود شهر اهواز با تمام راندمان آن بهره‌برداری شود تا ۳۰ میلیمتر بارندگی نباید در شهر مشکلی پیش آید.

سرپرست شهرداری اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه آسفالت خیابان‌های شهر اهواز گفت: به علت انجام عملیات لوله گذاری فاضلاب، شهر دچار شکافت آسفالت شده است بنابراین در حال حاضر تنها بحث لکه‌گیری مد نظر است چرا که تا اتمام لوله‌گذاری امکان انجام روکش آسفالت وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۲۶ هزار و ۹۳۴ تن آسفالت در معابر شهر اهواز به صورت لکه‌گیری پخش شده است. روش لکه‌گیری در اهواز از سنتی به روش‌های اصولی و مهندسی توسط ماشین آلات تغییر کرده است در حالی که در گذشته عمدتاً با بیل توسط کارگران انجام می‌شد.

کد خبر 519940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.