آیفون ۱۳ از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی‌های سری آیفون ۱۳ قادر خواهند بود به صورت محدود از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت اپل با استفاده از تراشه X60 کوالکام پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای را در سری آیفون ۱۳ ارائه خواهد کرد، البته به نظر می‌رسد که ویژگی مذکور تنها در بعضی نقاط جهان ارائه خواهد شد. شرکت اپل قصد دارد ارتباطات ماهواره‌ای را در آینده نزدیک گسترش دهد و در صدد توسعه و به کارگیری مجموعه‌ای از ماهواره‌های اختصاصی برای ارسال اطلاعات به دستگاه‌هایش است، البته این اتفاق تا چندین سال آینده محقق نخواهد شد.

پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای به این معنا نیست که گوشی آیفون خواهد توانست به عنوان تلفن ماهواره‌ای استفاده شود، بلکه شرکت اپل حداقل بر دو رویکرد شامل ارسال پیام کوتاه اضطراری و ارسال سیگنال‌های اضطراری SOS برای بحران‌هایی مانند سقوط هواپیما یا غرق شدن کشتی در مناطق دور افتاده کار می‌کند.

به نظر می‌رسد که شرکت اپل آپشن پیام‌های اضطراری را در برنامه "Message" ادغام خواهد کرد و به کاربران اجازه می‌دهد بدون هیچ گونه سیگنال سلولار، با مراکز ارائه دهنده خدمات اضطراری و دوستان نزدیک ارتباط برقرار کنند. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که پیام ماهواره‌ای با حباب‌های خاکستری از پیامک و پیام آی‌مسیج با حباب‌های آبی و سبز متمایز خواهد شد. اتصال به ماهواره مستلزم حضور کاربر در یک محیط باز است و دریافت سیگنال ممکن است تا یک دقیقه طول بکشد.

کد خبر 519916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.