داستان لغو بازی برزیل و آرژانتین چه بود؟

شب گذشته (یکشنبه) دیدار حساس تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین تعلیق شد تا فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در خصوص این بازی تصمیم‌ بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته یکشنبه ۱۴ شهریور ماه، از هفته‌ی هشتم مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه‌ی آمریکای جنوبی، برزیل و آرژانتین در خاک سرزمین قهوه و در ورزشگاه کورنتیانس به مصاف هم رفتند.

در فیفا دی پیش رو، مسئولین لیگ برتر فوتبال انگلیس به دلیل شرایط حاد کرونایی کشور برزیل، اجازه خروج بازیکنان سلسائو مثل آلیسون، ادسون، ریچالیسون و… که در جزیره بازی می‌کنند را ندادند. طلایی‌ها دیدار چند روز پیش را هم بدون ۸ ستاره خود برابر شیلی بازی کردند و پیروز شدند اما در بازی برابر آرژانتین هم آنها مجبور به صف آرایی بدون ستاره‌های خود بودند.

بازی آغاز شد و همه چشم به راه یک سوپر کلاسیکوی جذاب بودند اما ناگهان شخص ناشناسی وارد زمین شد و با آرژانتینی‌ها بگو مگو پیدا کرد، بازی متوقف شد تا مشکل بر طرف شود. برای هیچ فوتبال دوستی دیدن اتفاقاتی از این دست در فوتبال آمریکای جنوبی اصلاً عجیب و غیره منتظره نبود، چون این منطقه همیشه معروف است به حاشیه داشتن در زمینه‌ی فوتبال.

درگیری‌ها شدید بود و داور ونزوئلایی مات و مبهوت. طرفداران در سراسر جهان منتظر بودند ببینند چه بین بازیکنان گذشته که تأخیر در شروع بازی انقدر طول کشیده است. داستان این بود که نماینده‌ی وزارت بهداشت برزیل به زمین آمده و مسابقه را بر هم زده است. اما به چه دلیل؟ به این علت که آنها معترض بودند که چرا برزیلی‌های شاغل در لیگ انگلیس اجازه حضور در خاک سلسائو را نداشته اند، اما آرژانتینی‌هایی مثل امی مارتینز، لوچلسو و.... که مشغول بازی در لیگ برتر هستند، در این بازی حاضر شده اند؟

ناگهان لیونل مسی کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین هم تیمی‌هایش را بیرون کشید و خودش هم لباس را درآورد به رختکن رفت. حرف او این بود: " ۳ روز است که این‌جا حضور داریم. چرا در این ۳ روز کاری برای دیپورت بازیکنان انجام ندادید؟ چرا همه تلاش‌ها را به بعد از سوت شروع بازی موکول کردید؟ اگر قرار است ۳ بازیکن ما را از زمین خارج کنید، همه ما زمین بازی را ترک خواهیم کرد."

اما برزیلی‌ها هم معتقد بودند: "برخی از بهترین بازیکنان تیم مثل آلیسون، ادرسون و گابریل ژسوس به خاطر همین قانون نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند. چطور ۴ بازیکن لیگ برتری آرژانتین حق حضور در این مسابقه را پیدا کرده‌اند؟ "

جالب است بدانید که حتی تعداد زیادی پلیس به پارکینگ ورزشگاه اعزام شده بود تا بازیکنان آلبی سلسله را بازداشت کنند. با اعلام رسمی CONMEBOL (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) مسابقه تیم‌های برزیل و آرژانتین لغو شد. اکنون داور و ناظر مسابقه گزارشی را تقدیم کمیته انضباطی فیفا خواهند کرد که مبنای تصمیم‌گیری پیرامون این مسابقه قرار خواهد گرفت.

همچنین CONMEBOL با بیان این نکته که مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، رقابت‌هایی تحت نظر فیفا هستند، فدراسیون جهانی فوتبال را تصمیم‌گیرنده نهایی درباره وضعیت این مسابقه معرفی کرده است.

با تذکر این نهاد، برزیل مشکلی برای حضور این بازیکنان ایجاد نکرده بود و ۳ بازیکن (امی مارتینز، کریستین رومرو و جیووانی لوسلسو) نیز در ترکیب اصلی قرار گرفتند، اما با آغاز بازی، مقامات بهداشتی برزیل با گرفتن کمک از پلیس فدرال، خواهان دیپورت این بازیکنان شدند.

حالا با توجه این اتفاق، احتمال سه بر صفر شدن بازی به نفع آرژانتین وجود دارد و فدراسیون فوتبال برزیل هم بشدت جریمه خواهد شد.
باید منتظر ماند و دید فیفا چه تصمیمی می‌گیرد.

کد خبر 519901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.