عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۴ شهریورماه

در این بسته خبری از تسریع عملیات اجرایی پروژه ساحل سازی رودخانه کارون تا وصول بیش از یک هزار میلیارد ریال مطالبات شهرداری سنندج و ایمن سازی کانال غربی فردیس را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم:

ایمن سازی کانال غربی فردیس

مجتبی کیانی، سرپرست منطقه یک شهرداری فردیس با اشاره به اجرای پروژه دیوار کشی و ایمن سازی دیواره کانال غربی اظهار کرد: به منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی در شرایط بحرانی به ویژه هنگام بارش‌ها، ایمن سازی دیواره و دیوار کشی کانال غربی در دستور کار قرار گرفت.

اصلاح و زیبا سازی روزانه بیش از ۲۰۰۰ متر مربع از فضاهای سبز زرند

احمد عبدالله زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند از هرس روزانه چمن‌های سطح شهر خبر داد و گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز نگهداری از چمن‌ها هرس آنهاست که علاوه بر تقویت این گیاهان نقش چشمگیری در زیبایی و گسترش زیبایی‌های فضای شهری دارد.

وصول بیش از یک هزار میلیارد ریال مطالبات شهرداری سنندج

بهرام نصراللهی زاده‌، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال طلب شهرداری سنندج را از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی در قالب ظرفیت‌های قانون بودجه وصول کردیم.

تحویل مخزن گازCNG به تاکسی‌های غیر فرسوده قزوین

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از تهیه مخزن گاز CNG با نرخ دولتی برای تاکسی‌های غیر فرسوده (مدل ۸۶ به بالا) توسط سازمان تاکسیرانی خبر داد.

هشدار شهردار دو گنبدان درباره خرید زمین‌های نزدیک دانشگاه آزاد این شهر

مسعود ظفری، شهردار دو گنبدان نسبت به خرید اراضی خارج از محدوده شهر با عنوان طرح ۱۴۰۰ در سمت چپ دانشگاه آزاد گچساران که به صورت غیرقانونی قطعه بندی، تفکیک و فروخته می‌شود، هشدار داد و گفت: هر نوع نقل و انتقال اعم از عادی، تفکیک، افراز، صدور سند وکالتی و تغییر کاربری اراضی خارج از محدوده قانونی شهر بدون طی مراحل قانونی ممنوع است.

راه اندازی واحد گردشگری در شهرداری نطنز

محمد اطیابی، شهردار نطنز با بیان اینکه واحد گردشگری در شهرداری نطنز راه اندازی می‌شود، گفت: از آنجایی که باغ‌شهر تاریخی نطنز دارای اماکن گردشگری و طبیعت گردی زیادی است واحد گردشگری در شهرداری نطنز راه اندازی می‌شود.

تسریع روند عملیات اجرایی پروژه ساحل سازی رودخانه کارون

تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه تکمیل دیوار ساحلی و پیاده روسازی ضلع شمالی رودخانه کارون در دستور کار ویژه شهرداری خرمشهر قرار گرفت؛ پروژه‌ای که پس از وقفه‌ی دو ساله سرانجام عملیات تکمیل آن از سر گرفته شد تا طبق پیش بینی‌های به عمل آمده حداقل طی دو ماه آینده این پروژه در مسیر بلوار ساحلی امام "ره" به بهره برداری برسد.

بهره برداری از ۱۴ هزار و ۸۳۲ پروژه عمرانی در هفته دولت

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: طی هفته دولت سال جاری ۱۴ هزار و ۸۳۲ پروژه عمرانی در کشور با اعتباری معادل ۱۳۷ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

واگذاری احیا و مرمت دو بنای تاریخی سبزوار به شهرداری

سیدمجتبی علوی‌مقدم، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات احیای دو بنای تاریخی "میل خسروگرد و مصلای قدیمی" که در ردیف آثار نفیس تاریخی سبزوار و ایران قرار دارند، با همیاری میراث فرهنگی و شهرداری این شهر انجام می‌شود.

کد خبر 519816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.