احداث باغ وحش با استفاده از ضایعات فلزی در شهرضا

شهردار شهرضا با اشاره به افتتاح پروژه باغ وحش مصنوعی فلزی در شهرضا گفت: این پروژه در خاورمیانه و دنیا منحصر به فرد است و از ضایعات فلزات ساخته شده است.

به گزارش ایمنا، حبیب قاسمی با اشاره به افتتاح پروژه باغ خانواده در نهالستان شهرداری شهرضا اظهار کرد: حدود یک میلیارد تومان برای این پروژه در ۷ هکتار هزینه شده است و در ۳ فاز انجام می‌شود که فاز اول در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

شهردار شهرضا با بیان اینکه با توجه به قرارگیری شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور فضای خوبی ایجاد شده است تا مسافران هم بتوانند از آن استفاده کنند، افزود: این پروژه برای سرگرمی کودکان و بزرگسالان و اوقات خانواده‌ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش سرانه ورزشی یک زمین چمن مصنوعی در پارک خانواده ایجاد شد، گفت: پیش‌بینی حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو در پارکینگ این پارک دیده شده است.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت آزمایشی و به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد، اطهار کرد: در افق این پارک ۸ اشتغالزایی مستقیم دیده شده است.

شهردار شهرضا با اشاره به افتتاح پروژه باغ وحش مصنوعی فلزی که در کشور منحصر به فرد است، عنوان کرد: این پروژه در خاورمیانه و دنیا هم وجود ندارد و از ضایعات فلزات با هدف شناخت شهروندان به ویژه دانش‌آموزان نسبت به جانواران و اهمیت محیط زیست ایجاد شد.

وی ادامه داد: این پروژه در باغ موزه شهرداری با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید و اگر به بخش خصوصی واگذار شود ایجاد اشتغال می‌کند.

قاسمی با اشاره به بهره‌برداری از آسفالت میکروسرفیسینگ بلوار امام خمینی (ره) شهرضا اضافه کرد: در دنیا پنج نوع آسفالت نو را داریم که جایگزین آسفالت سنتی قدیم شده است، ویژگی این آسفالت هم سرعت در اجرا و هم قیمت حداقلی است و این پروژه با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

شهردار شهرضا خاطرنشان کرد: در راستای افزایش سرانه کتابخوانی، کتابخانه خمینی‌آباد در دو طبقه که یک طبقه فرهنگسرای محله‌ای و یک طبقه کتابخانه به بهره‌برداری رسید.

منبع: فارس

کد خبر 519731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.