نخستین تذکرهایی که زاکانی باید پیگیری کند

اعضای شورای شهر تهران پس از سخنان شهردار نکاتی را به وی یادآوری کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نهمین جلسه شورای شهر تهران به استماع سخنان علیرضا زاکانی شهردار تهران گذشت. در این جلسه سه عضو شورا نکاتی را به زاکانی یادآور شدند.

مهدی چمران در این جلسه تا پایان زمان حضور زاکانی ریاست شورای شهر را بر عهده داشت و همزمان با خروج وی مدیریت صحن را به پرویز سروری سپرد.

همچنین از تلاش‌های علیرضا جاوید به عنوان سرپرست تقدیر و تشکر شد و مهدی چمران ابراز امیدواری کرد در مجموعه شهرداری همچنان از خدمات وی استفاده شود. در جلسه امروز همچنین احمد علوی عضو شورای شهر تهران که به تازگی پدر خود را از دست داده درخواست کرد که هزینه‌های مراسم ختمی که عصر امروز در حیاط شهرداری گرفته شده از سوی خود وی پرداخت شود که سروری این رویه‌ها و حساسیت‌ها را الگوی خوبی در شهرداری توصیف کرد.

علیرضا زاکانی در این جلسه برنامه‌های کلی خود برای شهرداری تهران را مرور کرد که مهدی چمران بعد از سخنان وی گفت: امیدواریم نتیجه فعالیت‌های ما به طور کلی و همه کسانی که در شهرداری تهران هستند به جایی بینجامد که هم خدای بزرگ و هم رهبر عظیم الشان و مردم بزرگوار و شایسته را خوشحال کنیم.

وی ادامه داد: تهران شهری نیست که فقط محصور و محدود به شهر تهران باشد، بلکه تهران شهر بزرگی است که هر اقدامی در آن در وضعیت کل کشور تأثیرگذار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت بدین سبب امیدوارم این تأثیرگذاری را همانند سال‌های گذشته شاهد باشیم.

تاکید بر رعایت عدالت در پرداخت حقوق کارگران شهرداری

احمد صادقی عضو دیگر شورای شهر تهران در ادامه این جلسه خطاب به شهردار گفت: دیروز خبری را از رادیو شنیدم که یکی از پاکبان‌ها ۱۳ روز از ماه گذشته و حقوقش پرداخت نشده و وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم که موضوع صحت داشته است.

وی افزود: در گذشته ۷۰ درصد علی الحساب را جهت پرداخت حقوق کارگران به پیمانکاران می‌دادند و بعد منتظر صدور صورت وضعیت می‌شدند و بعد با پیمانکاران تسویه می‌کردند ولی اخیراً نامه‌ای ابلاغ شده که پرداخت هزینه به پیمانکاران منوط به تأیید صورت وضعیت است.

صادقی افزود: از آقای زاکانی می‌خواهم نسبت به اصلاح این وضعیت و پرداخت حقوق کارگران اقدامات لازم را داشته باشد، چرا که حقوق یک پاکبان که از نصف شب تا صبح زحمت می‌کشد و جزو کم درآمدترین افراد جامعه هستند، خیلی بد است که به موقع پرداخت نشود و درخواست من این است که حقوق کارگران قبل از کارمندان شهرداری پرداخت شود. البته شهرداری اقدام خوبی داشت و حقوق کارمندان را در بیست و پنجم ماه قبل واریز کرد و امیدواریم این موضوع نیز پیگیری شود.

در ادامه مهدی چمران گفت: در گذشته بعضی پیمانکاران حقوق کارکنان شهرداری را می‌گرفتند ولی به حسابشان نمی‌ریختند و لذا برنامه‌ای تنظیم شد که حقوق کارگران همانند کارمندان پرداخت شود، ولی این شرایط به هم خورد.

وی افزود: ما چون سابقه این کار را به خوبی داریم باید بگویم که این کار عملی است و به هیچ عنوان عادلانه نیست کسانی که کارگران شهرداری هستند و سخت‌ترین شرایط کاری را دارند، حقوقشان را دیرتر دریافت کنند.

۳۰۰ نفر پرسنل برج میلاد ۳ ماه بدون حقوق هستند

مهدی عباسی دیگر عضو شورای شهر تهران در نهمین جلسه شورا و پس از استماع سخنان زاکانی شهردار منتخب تهران گفت: در ابتدا آرزوی موفقیت برای شهردار تهران دارم؛ وی بر موضوعات مسلط است و نکات کلیدی را به خوبی می‌داند لذا امیدواریم با عملکرد خود خوشنودی مردم و رضایت خداوند را به دست آورد.

عباسی ادامه داد: تذکرم نسبت به دریافت نشدن حقوق پرسنل در برج میلاد است. استحضار دارید مصوبه‌ای در شورا جهت کمک به پرداخت حقوق پرسنل تصویب شده و باید شهرداری این موضوع را محقق کند.

وی افزود: سه ماه می‌شود که بیش از ۳۰۰ نفر پرسنل برج میلاد حقوقشان پرداخت نشده است همچنین استحضار دارید اقتصاد برج میلاد مبتنی بر حضور شهروندان در گردش است و با توجه به شرایط کرونایی مشکلات زیادی در این بخش به وجود آمده که نیازمند عنایت شهردار تهران است.

لیست چهارده‌گانه انتظارات شهروندان تهران

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در این جلسه گفت: امیدوارم با توجه به سوابق زاکانی و روحیه فساد ستیزی و مقابله با ویژه‌خواری و با عنایت به روحیه و فرهنگ جهادی در اقدام و عمل در ادوار مسئولیتی گذشته او که سابقه حضور مؤثر در دوران دفاع مقدس دارد و جانبازی نشانه و تجلی آن است، شورای اسلامی ششم به عنوان نهاد ناظر و سیاست‌گذار و شهروندان تهرانی به عنوان صاحبان اصلی شهر تهران با توجه به سوابق ایشان در نمایندگی مردم تهران، این امید را ایجاد کرده است که دستی که در دفاع از امنیت پیشتاز بوده، در گره‌گشایی از امور شهر تهران به ویژه محرومان و مستضعفان که پناهگاهی جز خداوند قادر و متعال ندارند و با همفکری بدنه همکاران پرتوان شهرداری و نخبگان و دانشگاهیان، موفق و تحول آفرین باشند.

اقراریان تاکید کرد: امیدوارم مردم تهران نیز با پشتیبانی از سیاست‌های شورای ششم و در فضای مبتنی بر همدلی و همکاری مشترک، وضعیت شهرداری را به شکلی شاهد باشیم که بتواند گره‌گشای دغدغه‌های مردم باشد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لیست چهارده گانه انتظارات شهروندان تهران گفت: حرکت به سمت تحقق عدالت، بهسازی فضای بی‌دفاع شهری، تدوین برنامه جامع مقابله با آسیب‌پذیری شهر تهران، تسریع در روند نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده به ویژه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، بازنگری در نظام پرداخت جبران خدمت کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها با بدنه مرکزی شهرداری از جمله نکات مورد انتظار شهروندان است.

وی با بیان اینکه جبران نابرابری اجتماعی و فضایی در دسترسی و بهره‌مندی شهروندان از خدمات، امکانات و زیرساخت‌های شهری از دیگر دغدغه‌های شهروندان است، ادامه داد: برنامه‌ریزی عملیاتی برای کاهش مسائل اجتماعی شهری از قبیل فقر شهری، کودکان خیابانی، متکدیان، معتادین متجاهر و کارتن‌خواب‌ها، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به مجموعه تاکسیرانی، جمع‌آوری، بازنگری، تنقیه و بازنویسی قوانین و مقررات مربوط به مدیریت شهری، لزوم تشکیل شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی شهرداری تهران و حذف زباله‌گردی در شهر تهران نیز از جمله این انتظارات است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ایجاد شفافیت به معنای به رسمیت شناختن حق آگاهی و اطلاع مردم را از دیگر موارد مورد انتظار دانست و افزود: بازنگری در نظام پرداخت جبران خدمت کارکنان و سازمان‌ها و شرکت‌ها با بدنه شهرداری و اهتمام به بازآفرینی اکوسیستم هوشمند فرهنگی و اجتماعی شهر تهران نیز از دیگر دغدغه‌های شهروندان تهرانی است که انتظار دارند در این دوره مورد بررسی و توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

کد خبر 519723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.