مصوبه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه مترو اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دریافت یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط دو مترو و خرید چهار واگن برای خط یک در جلسه شورا تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نور صالحی پس از جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان دو مصوبه مربوط به آزادسازی بخشی از رینگ حفاظتی منطقه ۱۵ و بخشی از خیابان احمدی در منطقه هفت تصویب شد که هر دو مسیر، آخرین پلاک‌ها بود و با تصویب آن بخشی از مسیر رینگ حفاظتی و خیابان احمدی تا پایان سال بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات امروز، تصویب دریافت یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط دو مترو شهر اصفهان و خرید چهار واگن برای خط یک بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در جلسه امروز آقایان نادر الاصلی و فلاح به عنوان نمایندگان شورا در شورای شهرستان و آقای صادقیان به عنوان نماینده شورا در شورای مدیریت بحران اصفهان انتخاب شدند.

وی افزود: در این جلسه در صدور حکم شهردار اصفهان که هفته گذشته به وزارت کشور معرفی شد تاکید داشتم انتظار می‌رود در فرجه قانونی حکم صادر شود.

نور صالحی خاطرنشان کرد: در نطق خود به فرونشست زمین اشاره کردم و با توجه به خشکی زاینده رود و تزریق نشدن آب‌های زیرزمینی و برداشت بی رویه از سفره‌های زیرزمینی میزان فرونشست در پهنه دشت اصفهان و برخوار به شرایط بحرانی رسیده است.

وی گفت: در جلسه آینده از مدیر کل سازمان زمین شناسی در اصفهان دعوت می‌کنیم که به صورت علمی این موضوع را تشریح کند تا همشهریان در جریان قرار بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: امیدواریم مصوبات این جلسه از شورا و سایر فعالیت‌ها در جهت تأمین منافع شهروندان و توسعه شهر مؤثر و مفید واقع شود.

کد خبر 519716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.