چند دوز واکسن برای ایمن شدن در برابر کرونا لازم است؟

متخصصان معتقد هستند که افراد به منظور کسب ایمنی لازم در برابر بیماری کووید-۱۹ باید سه دوز واکسن دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که آنتی بادی تولید شده در بدن پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا با گذر زمان کاهش می‌یابد، لازم است افراد سه دوز واکسن دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تأثیر دوز سوم واکسن کرونا برای مدت طولانی‌تری ماندگار است.

به گفته محققان دوز سوم واکسن کرونا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و تأثیرگذاری دو دوز واکسن تزریق شده را افزایش می‌دهد. البته توصیه شده است که افراد زودتر از زمان تعیین شده دوز تقویت کننده ایمنی واکسن کرونا را دریافت نکنند بلکه باید صبر کنند تا بدن آن‌ها با دوز دوم واکسن سازگار شود.

علاوه بر این هنوز مشخص نشده است که چه افرادی به دوز تقویت کننده واکسن کرونا نیاز دارند. به نظر می‌رسد که افراد مسن و کسانی که دارای نقص ایمنی هستند باید زودتر از دیگران دوز سوم را دریافت کنند تا به میزان کافی در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند. متخصصان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا افرادی که پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند لازم است دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند یا خیر؟

کد خبر 519714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.