آیا گونه دلتا باعث ابتلای کودکان به نوع شدید کرونا می‌شود؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که گونه دلتا ویروس کرونا باعث بروز نوع شدید بیماری کووید-۱۹ در بین کودکان و نوجوانان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع گسترده گونه دلتا ویروس کرونا از اواخر ماه ژوئن تا کنون خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را در بین کودکان و نوجوانان تقریباً پنج برابر افزایش داده است علاوه بر این میزان بستری شدن در بیمارستان نیز در بین نوجوانان واکسینه نشده تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از نوجوانان واکسینه شده است.

پیش از این متخصصان معتقد بودند که کودکان و نوجوانان معمولاً به کرونای بدون علامت مبتلا می‌شوند یا نوع خفیف آن را تجربه می‌کنند اما هم اکنون شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مانند گونه بسیار انتقال‌پذیر دلتا، باعث شده است کودکان و نوجوانان نیز نوع شدید بیماری را تجربه کنند.

با توجه به آمار ارائه شده، تا کنون ۴۰ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۳۵۶ نفر در ایالات متحده آمریکا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و ۶۶۵ هزار و ۸۵۸ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلای این بیماری از دست داده‌اند. هند پس از ایالات متحده آمریکا، دومین کشوری است که تحت تأثیر تبعات شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، به طوری که تقریباً ۳۳ میلیون نفر در این کشور به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و ۴۴۰ هزار و ۵۶۷ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلای این بیماری از دست داده‌اند.

کد خبر 519700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.