تولید زباله در زمان حضور مسافران به یکصد تن در روز افزایش می‌یابد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری‌ تالش گفت: روزانه به طور میانگین ۸۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود و در زمان حضور مسافران به یکصد تن در روز افزایش می‌یابد

نامیار سکوتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خدمات شهری شهرداری تالش توسط پیمانکار بخش خصوصی اداره می‌شود و شهرداری برای مدیریت حوزه پسماند، ۸۰ نیرو، ۱۰ دستگاه خودرو پرس و حمل زباله و دو دستگاه کامیون حمل ضایعات و نخاله شش تنی در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه قرارداد پیمانکار بخش خصوصی در حوزه خدمات شهری و فضای سبز شهرداری در شهریورماه جاری به پایان می‌رسد، افزود: کارشناس مربوطه در حال برآورد قیمت آگهی مناقصه است و هفته آینده آگهی فراخوان برای انتخاب پیمانکار جدید منتشر می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش با بیان اینکه تجهیزات و ماشین آلات حمل زباله شهرداری پس از ۱۰ سال نسبت به آمار جدید وسعت، جمعیت و میزان زباله تولیدی این شهر به‌روزرسانی شده و افزایش می‌یابد. افزود: پیمانکار بخش خصوصی در حوزه خدمات شهری شهرداری تالش، این بار نسبت به آمار جدید با امکانات و ماشین آلات لازم انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهریورماه جاری برای مدیریت بهتر حمل پسماند شهری، ۵۰ عدد سطل زباله پلاستیکی ۲۴۰ لیتری و ۱۸ عدد سطل زباله گالوانیزه ۶۶۰ لیتری خریداری شده، همچنین ۸۰ عدد سطل زباله توری تولیدی کارگاه امانی شهرداری تالش در معابر شهر نصب شده است.

به گفته سکوتی روزانه به طور میانگین ۸۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به یکصد تن در روز افزایش می‌یابد که پس از جمع‌آوری در منطقه ساحلی قروق دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر هشت‌پر یا تالش مرکز شهرستان تالش با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 519659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.