از سرگیری پرواز به افغانستان پس از برقراری امنیت

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای ایران به مقصد افغانستان پس از برقراری امنیت در این کشور از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدحسن ذیبخش اظها کرد: همچنان پروازی به افغانستان نداریم و مجوز پرواز را زمانی صادر می‌کنیم که امنیت در این کشور برقرار شده باشد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری درباره از سرگیری پرواز به افغانستان برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است، افزود: زمانی پروازها به حالت عادی بر می‌گردد که پس از بررسی و ارزیابی، به این نتیجه برسیم که امنیت در افغانستان برقرار بوده و پرواز مسافری هواپیماهای ایرانی بر فراز آسمان این کشور، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تصمیم گیری درباره برقراری مجدد پروازها به افغانستان تنها بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است یا دیگر دستگاه‌های متولی در این‌باره تصمیم گیری خواهند کرد، گفت: با بررسی و ارزیابی دستگاه‌های مختلف تصمیم خواهیم گرفت که پروازها چه زمانی و چگونه به افغانستان از سر گرفته می‌شود. اما مجری و متولی اصلی آن سازمان هواپیمایی کشوری است.

ذیبخش اظهار کرد: البته اخیراً ترکیه برای مدیریت فرودگاه کابل اعلام آمادگی کرده است و هواپیمایی حامل تکنسین‌های پروازی از قطر عازم کابل شدند، اما باید دید در آینده وضعیت امنیتی این کشور چگونه خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 519599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.