بوستان "باغ شهید هاشمی نژاد" در زنجان احداث می‌شود

سرپرست شهرداری زنجان گفت: طراحی بوستان باغ شهید هاشمی نژاد به اتمام رسیده و در حال برآورد هزینه و تهیه اسناد مناقصه هستیم.

منصور سلطانی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سایت بوستان هاشمی‌نژاد در شهر زنجان و حد فاصل بلوار شریعتی در شرق، خیابان فیاض بخش در غرب و کوچه یازدهم در شمال قرار گرفته است، اظهار کرد: این پارک به مساحت ۶۵ هزار و ۵۹۱ مترمربع احداث می‌شود. در طرح پیشنهادی این بوستان یک معبر ۱۸ متری در جنوب این پارک نیز احداث خواهد شد.

سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه این پارک با چهار ورودی در شمال، جنوب، شرق و غرب، ورود افراد از بافت مسکونی اطراف را سهولت بخشیده است، تصریح کرد: وجود پارکینگ در چهار ضلع مختلف این سایت، دسترسی سواره را نیز تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه بوستان هاشمی نژاد با رویکرد بازی و گفت‌وگو طراحی شده است، افزود: بدین منظور فضاهای بازی به صورت مجزا برای کودکان و بزرگسالان، متناسب با سن و روحیات آنها طراحی شده است که می‌توان از دوز، منچ، شطرنج و… برای فضای بزرگسالان نام برد، همچنین فضاهای بازی که در ایام تعطیلات انواع بازی‌های محلی و سنتی صورت بپذیرد.

وی گفت: از آنجا که ورزش‌های هیجانی مانند اسکیت، دوچرخه سواری و موتور برقی برای نوجوانان و جوانان بسیار جذاب است و کمبود آنها در این منطقه احساس می‌شد، بخشی از قسمت شمالی سایت به این منظور اختصاص یافته است.

سلطانی محمدی با اشاره به اینکه برای بهبود سرانه فرهنگی محله، سرای محله، کتابخانه و کلاس‌های آموزشی و هنری طراحی شده و در زون جنوبی قرار گرفته است، ادامه داد: یک فضای نیمه بسته برای برگزاری غرفه‌های کارآفرینی و حمایتی از تولیدات خانگی نیز در این قسمت طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در قسمت جنوب شرقی سایت، سالن آمفی‌تئاتر روباز قرار دارد، افزود: این مکان محلی برای برگزاری جنگ‌ها، کنسرت‌های خیابانی، آئین‌ها و رسوم سنتی و محلی است.

سرپرست شهرداری زنجان یادآور شد: اجرای برنامه‌های تئاتر خیابانی همچنین در زمستان انواع فستیوال‌های آدم برفی، برف بازی، ورزش‌های زمستانی و… از دیگر امکانات این بوستان است.

وی با بیان اینکه وجود دو نظرگاه در این قسمت بر جذابیت فضایی آن افزوده است، گفت: فضاهای خدماتی مانند سرویس بهداشتی، بوفه، کافی‌شاپ، نمازخانه و… به تناسب نیاز هر فضا در سراسر پارک گنجانده شده است.

سلطانی محمدی با بیان اینکه پوشش گیاهی این پارک بر مبنای اقلیم سرد و خشک زنجان طراحی شده است، ادامه داد: حفظ تنوع پوشش گیاهی، مقاومت گونه‌ها به سرما و کم آبی در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: دسترسی و نگهداری آسان، سایه اندازی، تنوع فرم درختان و فصول گلدهی و… نیز از عوامل مهم در انتخاب این نوع از پوشش فضای سبز است.

سرپرست شهرداری زنجان گفت: در این پارک ۹۶/۶ درصد طراحی اختصاص به فضاهای باز و سبز و ۳/۴ درصد ابنیه است.

کد خبر 519560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.