معابر شهری تالش با آبگرفتگی حادی مواجه نبوده است

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش گفت: در بارش های ۲۴ گذشته این شهر به لحاظ آبگرفتگی با مشکل حادی مواجه نبوده است.

نامیار سکوتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته مشکل آبگرفتگی اکثر معابر شهری تالش از جمله خیابان‌های بسیج، کشاورز، سعدی، کوشش و انشعابات، امام خمینی (ره) و سایر نقاط شهری توسط شهرداری مرتفع شده است، خوشبختانه در بارندگی که از ۲۴ ساعت گذشته در این شهر آغاز شده با مشکل حادی مواجه نبوده ایم.

وی افزود: البته در بعضی از ساعات که میزان بارندگی بسیار شدید است و میزان دبی آب از ظرفیت کانال‌ها بیشتر می‌شود، به صورت موقت معابر دچار آبگرفتگی شده، اما بعد از یک الی دو ساعت آب فروکش می‌کند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش با بیان اینکه با آغاز بارندگی، برگ‌های درختان به داخل کانال می‌ریزد و باعث مسدود شدن مسیر آبروها می‌شود، خاطرنشان کرد: با حضور مستمر نیروی خدمات شهری کانال‌ها لایه روبی و پاکسازی شده و مسیر آبروها بازگشایی و آبگرفتگی مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری انهار و کانال‌های محدوده شهری تالش لایه روبی و پاکسازی شده است افزود: در ادامه اگر مقدار زیادی گل و لای وارد انهار شود و هدایت آب سطحی را با مشکل مواجه کند، بلافاصله آن را لایه روبی می‌کنیم.

سکوتی با بیان اینکه در سال جاری بالادست رودخانه کرگانرود، نزدیک پل ۲۰ متری را با هماهنگی دستگاه‌های اجرای ذی ربط ساماندهی کرده ایم، اضافه کرد: به منظور جلوگیری از بالا آمدن آب رودخانه و روان شدن آب در مسیر لوله‌های پل، مصالحی که به صورت طبیعی در بستر رودخانه انباشته شده بود، توسط شهرداری در دو طرف رودخانه دپو شد.

به گزارش ایمنا، بر اساس گزارش ایستگاه هواشناسی استان گیلان، از صبح روز جمعه دوازدهم تا صبح شنبه سیزدهم شهریورماه جاری در طی ۲۴ ساعت در شهر تالش ۱۵.۲ میلیمتر باران باریده است.

شهر هشتپر یا تالش مرکز شهرستان تالش با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 519559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.