وضعیت دفاتر مسافرتی اصفهان چگونه است؟

یک مدیر آژانس مسافرتی گفت: در سال‌های پیش آژانس‌های مسافرتی نسبت به اجاره پروازها و هتل‌ها اقدام کرده و تورهایی برگزار می‌کردند و به شکلی "مستمر" فعالیت خود را پیش می‌بردند اما وضعیت شیوع کرونا و تعطیلی‌ها باعث شد که هیچ آژانسی چارتر نکند و سفرها به صورت موردی باشد.

محمد مزین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از اسفند سال ۹۸ با همه‌گیری بیشتر کرونا و اعمال قرنطینه عمومی، فعالیت‌های گردشگری و به دنبال آن دفاتر گردشگری به صورت کلی تعطیل شد. این تعطیلی تا خرداد ماه ادامه یافت و باعث شد این دفاتر جزو بنگاه‌های آسیب دیده قلمداد شود.

وی افزود: بنابراین ارائه وام‌هایی به این بنگاه‌ها پیش بینی شد و قرار شد نیروهای دفاتر مسافرتی شامل بیمه بیکاری شوند که با این حساب ماهی یک میلیون تومان به کارمندان تعلق گرفت تا پس از اینکه اوضاع به حالت عادی بازگشت نیروها دوباره شروع به فعالیت کنند. البته بسیاری از این نیروها دیگر بازنگشتند.

این مدیر آژانس مسافرتی ادامه داد: از خرداد ماه ۹۹ شرایط عادی‌تر شد، اما باز هم ترس‌هایی در جامعه وجود داشت و این مانع سفر می‌شد. با توجه به این موضوع، حداقل ۵۰ درصد دفاتر مسافرتی استان اصفهان تعلیق شد و بقیه آژانس‌ها نیز به صورت پاره وقت با یک یا دو کارمند فعالیت می‌کردند.

مزین تصریح کرد: به صورت خلاصه، در دو سال اخیر همه دفاتری که اجاره می‌دادند، تعطیل شدند و دفاتری که نیرو نگه داشته بودند از پس پرداخت حقوق‌ها بر نمی‌آمدند. فقط در حالتی که خود مدیرعامل و یا مدیر فنی فعالیت انجام می‌دادند آژانس مسافرتی سر پا می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های پیش یک آژانس مسافرتی نسبت به اجاره پروازها و هتل‌ها اقدام و تورهایی برگزار می‌کرد و به شکلی "مستمر" فعالیت خود را پیش می‌برد. اما وضعیت کرونا و تعطیلی‌ها باعث شد که هیچ آژانسی چارتر نکند و سفرها به صورت موردی باشد چرا که چارتر کردن با توجه به این وضعیت، از نظر اقتصادی قابل پیش بینی نیست.

این مدیر آژانس مسافرتی افزود: در این دوران پیاده گشت‌هایی را با مبلغی ناچیز اجرا کردیم تا گردشگران فقط در حد دو یا سه ساعت در شهر پیاده روی کنند و خطری نیز آن‌ها را تهدید نکند. این حرکت صرفاً در جهت ایجاد انگیزه برای مردم بود و به نوعی گردش کار محسوب می‌شد. در اسفند ماه سال گذشته آمار مبتلایان به کرونا روزانه ۴۰۰ نفر شد و  این روزها بیش از ۳ هزار نفر است.

مزین گفت: در آن زمان حتی تور چابهار هم برگزار کردیم و کسی مبتلا نشد اما فقط همین فرجه یک ماهه را داشتیم چراکه دوباره از عید شرایط وخیم شد. این شرایط تا تیرماه ادامه یافت و باز در فرجه یک ماهه تیر تا مرداد تعدادی تور برگزار شد اما عملاً از ۱۵ مرداد تا اول شهریور تعطیلی کامل بود.

کد خبر 519474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.