اتمام حفاری تونل خط سه در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط سه در جبهه شرقی حد فاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی در این خصوص اظهار کرد: در بازدیدی که رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از خط دو، سه و چهار قطار شهری داشتند از نزدیک در جریان روند احداث این خطوط قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از خط سه گزارشی از وضعیت احداث این خط ارائه شد، ادامه داد: خط سه قطار شهری به طول ۲۸.۵ کیلومتر حد فاصل الهیه تا شهرک ابوذر در حال اجرا است که تا کنون ۱۷ کیلومتر تونل خط سه به صورت مکانیزه توسط دستگاه حفار اجرا شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما بهره برداری از فاز یک خط سه قطار شهری حد فاصل میدان شهدا، حرم مطهر تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) است که رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز بر این نکته تاکید دارند که این بخش مهم طی دو سال آینده به بهره برداری برسد.

کاظمی ادامه داد: احداث و بهره برداری از فاز یک خط سه قطار شهری به مبلغی حدود ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شورای شهر بر حمایت همه جانبه در تأمین منابع مالی موردنیاز از طریق انتشار اوراق مشارکت، وام و سایر منابع تاکید دارند و از آن حمایت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از مواردی که در این بازدید مورد توجه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت اتمام حفاری تونل خط سه قطار شهری بود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تا کنون ۱۷ کیلومتر از تونل خط سه حفاری شده است، گفت: حفاری در جبهه شرقی که اکنون به صورت مکانیزه در حال انجام است تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید، لذا به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا ابتدای سال ۱۴۰۱ دستگاه حفار به امامت منتقل شده و ادامه حفاری تونل خط سه در جبهه غربی به صورت مکانیزه انجام شود.

کد خبر 519464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.