خضریان: سیستان و بلوچستان برای صادارت غیرنفتی قابلیت‌های بالایی دارد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی همچنین دیپلماسی اقتصادی را در بهبود شرایط زندگی مردم استان سیستان و بلوچستان بسیار موثر دانست.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تفاوت اقدامات دولت مردمی با رویکردهای پوپولیستی اظهار کرد: باید اعضای هیأت دولت شرایط مردمی را حفظ کنند و نباید به بهانه این‌که برخی از مردم فلان رویکرد را پوپولیستی یا عوامانه می‌بینند از حضور بین مردم و دیدار رودررو با آنها دوری کرد. اساساً این رویه که به صرف دوری از اتهام رفتار عوامانه، مقامات مسؤول صرفاً پشت اتاق‌های دربسته مدیریتی بنشیند و به اسم کار نخبگانی عمل کردن از حضور در بین مردم خودداری کنند اشتباه است و همین رویه‌ها باعث می‌شود که از مردم دور باشند.

وی افزود: زمانی حضور در بین مردم مؤثر خواهد بود که این جامعه ثمرات عملی و عینی این رفتار را ببیند. هر کدام از مسئولان در جایگاه اجرایی، تقنینی و نظارتی جزء وظایفشان است که در بین مردم باشند و با جامعه معاشرت همیشگی داشته باشند و از این منظر، سفر استانی آقای رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان و دیدار مردمی با اهالی این استان را می‌توان به‌عنوان یک اقدام مثبت تلقی کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کس این انتظار را ندارد که با یک سفر استانی بتوان بر همه مشکلات فائق آمد و آن را حل کرد، اما با این وصف برای مشکلات موجود می‌توان برنامه‌ریزی کرد. شاید کمترین ثمره این دیدارها این باشد که برخی مشکلات با حضور رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در کوتاه مدت حل شود و برای رفع برخی مشکلات هم می‌توان در دوره‌های میان مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی و نسبت به حل این مشکلات اقدام کرد.

خضریان با اشاره به معضلات مردم استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در این استان، کپرنشینی است که در بازدیدی که سال گذشته همراه تعدادی از نمایندگان از این استان داشتیم درباره این موضوع با بنیاد مسکن صحبت شد و این بنیاد هم به مساله ورود پیدا کرد و البته هنوز مساله کپرنشینی به طور کلی رفع نشده است اما با حضور رئیس جمهور امید است که در آن تسریع شود.

وی مشکل نبود  آب آشامیدنی و سختی تأمین آب شیرین را یکی دیگر از مشکلات استان دانست و تصریح کرد: امیدواریم که موضوع انتقال آب دریای آزاد همچنین آب شیرین‌کن‌ها و خط لوله‌ای که می‌تواند مساله کمبود آب سیستان و بلوچستان را رفع کند در قالب برنامه‌ریزی مشخص و معینی که مسئولان انجام می‌دهند، هر چه زودتر برطرف شود تا مرهمی بر دردهای مردم این استان باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین دیپلماسی اقتصادی را در بهبود شرایط زندگی مردم استان سیستان و بلوچستان بسیار مؤثر دانست و یادآور شد: در سفری که سال گذشته به منطقه مرزی ایران و پاکستان داشتم به خوبی قابل لمس بود که به‌راحتی می‌توان زمینه صادرات غیرنفتی از ایران به پاکستان را فراهم کرد. بازار پاکستان آمادگی خوبی برای ورود اجناس ما دارد. از سوی دیگر برخورداری از آب‌های آزاد هم زمینه صید ماهی و صادرات آن را برای مردم منطقه فراهم می‌آورد. از قابلیت‌های دیگر استان امکان کشت پنبه در منطقه ایرانشهر با وجود کارخانه بزرگ بافت بلوچ است که می‌تواند زمینه صادرات اقلام نساجی را برای ما فراهم کند.

کد خبر 519408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.