دستفروشان شهر بیرجند ساماندهی می‌شوند

سرپرست شهرداری بیرجند گفت: با ساماندهی دستفروشان، جای آنها ثابت می ماند و از فضایی که بلااستفاده بوده به شکلی مناسب استفاده و فضای پیاده‌روها هم برای تردد شهروندان آزادتر می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند؛ علی عدل در این باره اظهار کرد: به استناد تبصره ۶ از ماه ۹۶ قانون شهرداری، اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی در محدوده هر شهر ملک عمومی محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.

وی اضافه کرد: در طرح ساماندهی دست‌فروشان منافع شهروندان و دست‌فروشان در نظر گرفته شده و شهروندان با اعتماد بیشتری از دست‌فروشان خرید می‌کنند.

سرپرست شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان آزاد سازی معابر شهری است و اولویت کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند در اجرای این طرح مکان یابی و برپایی بازارهای موقت با محیطی مناسب برای دست‌فروشان و خریداران است.
به گفته وی ایجاد سامانه‌ای جهت ساماندهی دست‌فروشان و ساختارمند کردن آن‌ها از اولویت‌های شهرداری بیرجند می‌باشد.

وی با اشاره به آماده کردن زیرساخت‌های لازم در بلوار مسافر تصریح کرد: شهرداری در نظر دارد نسبت به ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر در بازار مسافر برابر دستورات اخذ شده از مقام قضائی با همکاری اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و همچنین اداره امور گذرنامه نیروی انتظامی اقدام کند.

عدل خاطرنشان کرد: تمامی متقاضیانی که قصد دارند در شهر بیرجند دست‌فروشی کنند می‌بایست به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی واقع در مفتح ۳۴ مراجعه و نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند در غیر این صورت با هماهنگی تیم مشترک مذکور ضمن اخطار نسبت به جمع آوری اقدام خواهد شد.

کد خبر 519407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.