مخبر تصویب نامه تنقیحی در موضوع زنان را ابلاغ کرد

معاون اول رییس جمهور تصویب نامه تنقیحی در موضوع زنان را برای اجرا به معاونت‌های حقوقی و امور زنان و خانواده رییس جمهوری ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه هفتم شهریور ۱۴۰۰ و در راستای تکالیف مقرر در قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور که به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اصل حاکمیت قانون، پیشگیری و مقابله با فساد و ارتقای کارآمدی و سلامت نظام اداری بوده و انجام آن مورد تکلیف قانونگذار قرار گرفته است، با پیشنهاد مشترک معاونت حقوقی رئیس جمهوری و معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده مبنی بر تنقیح مصوبات موضوع زنان موافقت کرد.

به موجب این مصوبه، معاونت حقوقی رئیس جمهوری موظف است با همکاری معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به نحو مقتضی نسبت به نشر و اطلاع‌رسانی متن تنقیح شده مصوبات مذکور اقدام کند.

مصوبه تنقیحی فوق در چهار فهرست «معتبر»، «منسوخ ضمنی و با اجرا منتفی»، «منسوخ صریح و ابطال شده» و «غیر معتبر با انقضای زمان» دسته‌بندی و تدوین شده است.

اعلام اعتبار یا نسخ بخشی از یک مصوبه، به مفهوم اعتبار یا عدم اعتبار سایر بخش‌های آن مصوبه نیست مگر آنکه در پیوست‌ها تصریح شده باشد؛ و نیز اعلام عدم اعتبار یک مصوبه به منزله احیا شدن مصوباتی که قبلاً به موجب آن لغو شده است، نمی‌باشد.

همچنین معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده موظف شد با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهوری هر سال نسبت به بروز رسانی پیوست‌های این تصویب‌نامه اقدام و آن را برای تصویب به هیئت وزیران ارائه کند.

شمول این تصویب‌نامه، مصوبات عادی (غیر طبقه‌بندی) هیئت وزیران، کمیسیون‌های موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی و نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری موضوع اصل (۱۲۷) قانون اساسی، مصرح در موضوع «زنان» تا خرداد سال ۱۴۰۰ است.

کد خبر 519390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.