شهر برای استقبال از سال تحصیلی جدید آماده می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: علی رغم شیوع کرونا شهرداری اصفهان امسال نیز همانند سال‌های گذشته شهر را برای ایام آغاز سال تحصیلی جدید آماده می‌کند و شیوع این ویروس تأثیری در ارائه خدمات به شهروندان نخواهد داشت.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و اقدامات شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به اعلام مسئولان مبنی بر احتمال بازگشایی مدارس شهرداری اصفهان همچون گذشته طبق وظایف خود اقدام به آماده‌سازی شهر برای استقبال از مهر و سال تحصیلی جدید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان با اجرای دستورالعمل تهیه شده و ابلاغ به مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به استقبال حضور دانش آموزان و فرارسیدن فصل پاییز خواهد رفت، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری هر ساله با آغاز مهر ماه و ایام بازگشایی مدارس اقدامات قابل توجهی را با هدف ارتقای سطح ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به دانش‌آموزان انجام داده و در این راستا با همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط برای استقبال از سال تحصیلی جدید خدمات ویژه‌ای  ارائه می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به گستردگی شهر و تقسیم کار در حوزه‌های مختلف به ویژه در اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری و اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری که مرتبط با مناطق ۱۵ گانه است همچنین سازمان‌های وابسته از جمله سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان مدیریت پسماند همراهی و همکاری همه جانبه و خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل آماده‌سازی شهر به حوزه‌های مختلف شهرداری، گفت: در تاریخ دهم شهریور ماه این دستورالعمل به تمامی مجموعه‌ها ابلاغ شد و در حال حاضر اقدامات عملی در این حوزه آغاز شده است.

امیری با بیان اینکه پاکسازی اطراف مدارس در اولویت قرار گرفته است، اظهار کرد: محورهای ورودی مدارس و نحوه زیباسازی آن‌ها و جمع‌آوری ضایعات، سد معبرها، ساخت و سازهای اطراف مدارس و مسیر تردد دانش آموزان بررسی شده و اقدامات لازم جهت پاکسازی آنها آغاز شده است.

وی رنگ‌آمیزی تابلوهای معابر و کوچه‌ها را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: رنگ آمیزی علائم و اسامی معابر و کوچه‌ها اجرایی شده و تا پایان شهریور ماه تکمیل می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: پاکسازی زمین‌های بایر و شستشوی اثرات شیرابه در معابر عمومی شهر و هماهنگی در خصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و پیاده‌روهای شهر خصوصاً معابر منتهی به مدارس از دیگر اقدامات شهرداری به منظور تسهیل رفت‌وآمد دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه زیباسازی و ترمیم فضای سبز در ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان و دانشجویان تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: خشکه بری از درختان همچنین هرس و فرم‌دهی پرچین‌های مورد به ویژه معابر منتهی به مدارس جهت زیبایی منظر و بهبود و ایمنی تردد دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز آغاز شده است.

امیری در خصوص لایروبی جوی‌ها و سپتینگ‌ها اظهار کرد: با توجه به فصل پاییز و احتمال شروع بارندگی‌ها، تمام مناطق باید با دقت بسیار نسبت به لایروبی جوی‌های آب و سپتینگ‌ها اقدام کنند و بسیاری از مکان‌هایی که در سال گذشته مشکل دفع آب‌های سطحی داشته‌اند تا کنون رفع عیب شده و تعداد باقی مانده نیز تا پایان شهریور عملی می‌شود.

وی سد معبر صنوف، جمع‌آوری خودروهای فرسوده و اسقاطی، جمع‌آوری ضایعات، امحای دیوارنویسی، جمع‌آوری متکدیان و دستفروشان، جمع‌آوری سایبان‌های ناایمن و غیرمجاز، ترمیم ترانشه‌های حفاری، ساماندهی و تسریع در اجرای کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی را بخشی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه نام برد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به اجرایی شدن ماده ۱۱۰ و اجرای بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف ساختمان‌های رها شده و پاکسازی زمین‌های بایر همچنین رفع خطر دیوار و بنای مخروبه و گودبرداری‌ها و رفع امکان ریزش و سقوط شده است و این روند با تشکیل تیم ارزیابی و نظارت توسط اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زیباسازی مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در بعضی مناطق تعمیر نیمکت‌های پارکی نصب شده داخل حیاط مدارس جهت استراحت دانش‌آموزان و ترمیم آسفالت داخل حیاط مدارس در حد امکان انجام خواهد شد.

امیری تصریح کرد: نظافت کانکس‌ها، ایستگاه‌های ثابت بازیافت و جمع‌آوری زوائد و زیباسازی محوطه اطراف آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و همچنین پسماندها از داخل ساختمان‌های قدیمی و مخروبه، معابر پیاده و باغچه‌های طولی معابر پاکسازی و جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: همه ایستگاه‌های ثابت و سیار بازیافت به اقلام مناسبتی از جمله لوازم‌التحریر تجهیز خواهند شد که طبق ضوابط مشخص شده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان باید تا ابتدای مهر ماه در تمامی مناطق ۱۵گانه شهرداری توسط ایستگاه‌های مستقر در این مناطق نسبت به بازدید و بررسی کامل مدارس از نظر میزان ایمنی اقدام کنند و موارد مورد مشاهده طی نامه‌ای به اداره کل آموزش و پرورش و مجموعه‌های نظارتی اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات لازم به منظور آماده‌سازی شهر به منظور بازگشایی مدارس در حال انجام است و از شهروندان خواهشمندیم در راستای همراهی و پشتیبانی از مدیریت شهری در صورت مشاهده مشکلات از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند تا در اسرع وقت پیگیری شده و اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 519374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.