اقدامات مرمتی ابنیه تاریخی در قالب کتاب منتشر شد

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: احیای بافت تاریخی وظیفه دیگر ارگان‌ها است، اما ایمن سازی از ریزش احتمالی و تهدید جان رهگذران از اهداف شهرداری است در نتیجه معرفی این اقدامات و معرفی ابنیه ها نیازمند به مرمت در کتابی تحت عنوان میراث داران شهر تحریر و به چاپ رسیده است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: معرفی اقدامات مرمتی آثار و ابنیه‌های ارزشمند تاریخی در قالب کتاب همچنین تشریح ۱۴ محله تاریخی به روایت مورخ اصفهان پژوه در محدوده منطقه سه با هزینه‌ای بیش از دو میلیارد ریال چاپ شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های تاریخی محدوده این منطقه، تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه در مرکز شهر قدیم و فعلی واقع شده، از ابنیه‌های ارزشمند تاریخی فراوانی برخوردار است و از دهه‌های گذشته تاکنون شهرداری اصفهان مرمت و احیای آنها را در کارنامه خود دارد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: بدین منظور یکی از اهداف مهم شهرداری، اطلاع رسانی به عموم شهروندان بوده که احیای بافت تاریخی وظیفه دیگر ارگان‌ها است، اما ایمن سازی از ریزش احتمالی و رفع تهدید جان رهگذران از اهداف شهرداری است در نتیجه معرفی این اقدامات و معرفی ابنیه‌های نیازمند به مرمت در کتابی تحت عنوان میراث داران شهر چاپ شده است.

وی به تهیه کتاب دیگری با عنوان «نگین اصفهان» اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه دارای ۱۴ محله بوده و همگی دارای فرهنگ‌های مختلف و باارزشی هستند، اداره فرهنگی اجتماعی این منطقه مبادرت به تشریح وضعیت محلات کرده و نحوه زیست مردمان قدیم و ابنیه‌های ارزشمند تاریخی موجود در آن را تحریر و چاپ کرده است.

کارگر افزود: در اقدام اولیه محله نقش جهان که با توجه به وجود میدان تاریخی نقش جهان و دولتخانه صفویه از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به تحریر و چاپ رسانده و سایر محلات به صورت جمعی در پنج جلد دیگر در دست اقدام است.

وی به هزینه‌کرد بیش از دو میلیارد ریالی برای چاپ هفت جلد کتاب فوق اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست شهروندان، به خصوص دانشجویان و دانش آموزان به اطلاعات ویژه محلات، نخستین منبع یا رفرنس مقالات این اقدام انجام شده و در دسترس آنها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 519319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.