آلمان در تقلای تامین اینترنت رایگان کابلی برای همه

مردم برلین، پایتخت آلمان در آینده نزدیک به اینترنت رایگان کابلی دسترسی خواهند داشت چرا که شهر به زودی به شبکه اینترنت نسل پنجم مجهز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران برلینی در نظر دارند دسترسی به اینترنت را دموکراتیزه کنند که در این راستا به هر شهروند یک بست فیبر نوری اهدا می‌شود که می‌تواند با استفاده از آن به اینترنت نسل پنجم دسترسی پیدا کند. مدیران در تلاش هستند از این طریق، شبکه اینترنت نسل پنجم را در سراسر شهر گسترش دهند و امکان اتصال تمام شهروندان به آن را در درازمدت فراهم آورند. به اعتقاد برنامه‌ریزان پایتخت آلمان، استراتژی جدید علاوه بر ارائه خدمات بیشتر به ساکنان، امکان مشارکت مشتاقانه‌تر آن‌ها در امور اجتماعی شهری را افزایش می‌دهد ضمن اینکه در رونق اقتصادی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

آلمان در تقلای تامین اینترنت رایگان باسیم برای همه

جالب است بدانید که مدیران برلین از نوامبر ۲۰۱۹ پورتالی را در وب‌سایت شهر ایجاد کرده‌اند که در آن تمام شهروندان و نهادها می‌توانند انتقادهای خود را در مورد میزان پوشش اینترنت در نقاط مختلف شهر ارائه دهند یا گسترش پوشش جدید آن در محل سکونت یا فعالیت خود را درخواست کنند. در این راستا، ارتباط مستقیمی بین مصرف‌ کننده و کمپانی‌های ارائه دهنده اتصالات برقرار می‌شود و تعاملات اقتصادی بین دو طرف صورت می‌گیرد. در واقع یک شهروند یا نهاد می‌تواند درخواست خود مبنی بر بهبود وضعیت اینترنت یا گسترش پوشش جدید اینترنتی خود را به یک کمپانی مربوط ارائه می‌دهد که در نهایت بررسی موقعیت شخص متقاضی انجام می‌شود و در صورت تأیید، پوشش اینترنت نسل پنجم در آنجا گسترش می‌یابد.

مدیران برلین امیدوار هستند پس از پیاده‌سازی پروژه جدید خود برای ارائه اینترنت پرسرعت، برای اولین بار امکان ارتباطات دوربرد کابلی (متفاوت با اینترنت بی‌سیم) را فراهم آورند. جالب است بدانید که این خدمات جدید تنها محدود به ساکنان مرکز شهر نمی‌شود بلکه قرار است در اختیار تمام مردم مناطق اطراف و حومه‌ها نیز قرار گیرد.

آلمان در تقلای تامین اینترنت رایگان باسیم برای همه

کد خبر 518933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.