آیا واریانت mu کرونا نگران کننده است؟

عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که یک ویروس جدید "نوع مورد توجه" را شناسایی کرده است به نام "مو"، در به‌روزرسانی همه‌گیر هفتگی خود در روز سه‌شنبه نهم شهریور، هشدار داد که در کلمبیا و اکوادور رو به افزایش است و شواهدی از مقاومت احتمالی در برابر واکسن‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ناجی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که یک ویروس جدید "نوع مورد توجه" را شناسایی کرده است به نام "مو" که در به‌روزرسانی همه‌گیر هفتگی خود در روز سه شنبه نهم شهریور، هشدار داد که در کلمبیا و اکوادور رو به افزایش است و شواهدی از مقاومت احتمالی در برابر واکسن‌ها را نشان می‌دهد. واریانت مو برای اولین بار در ژانویه ۲۰۲۱ در کلمبیا شناسایی شد "گزارش‌های پراکنده" از موارد و شیوع آن در آمریکای جنوبی و اروپا نیز گزارش شده بود.

نکات کلیدی:

- در حالی که شیوع جهانی واریانت مو در پایگاهایی که توالی ژنوم به ثبت می‌رسد به زیر ۰.۱٪ رسیده است، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شیوع آن "به طور مداوم" در کلمبیا و اکوادور افزایش یافته است، به طوری که در حال حاضر مسئول حدود ۳۹٪ و ۱۳٪ عفونت‌ها در کلمبیا و اکوادور به ترتیب است.

- با توجه به ظرفیت توالی‌یابی پایین اکثر کشورها، گزارشات مربوط به شیوع این نوع "باید با ملاحظه مناسب تفسیر شود" که در قبل این موضوع را در مورد واریانت لامبدا نیز عنوان کردم.

- سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که واریانت مو دارای تعدادی جهش است که می‌تواند در برابر واکسن‌ها مقاوم‌تر باشد، اما برای تأیید این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است. اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن‌ها "مشابه آنچه در واریانت بتا و دلتا مشاهده شده است" کاهش یافته است.
- در حالی که کشورهای ثروتمند منابع محدود واکسن را برای تزریق دوز بوستر ذخیره می‌کنند، بسیاری از نقاط جهان هنوز فرصتی برای شروع واکسیناسیون نداشته اند. محدودیت پوشش واکسن و شیوع سریع ویروس کرونا، محیطی ایده آل برای ظهور انواع جدید ویروس ایجاد می‌کند. WHO گفت که "اپیدمیولوژی واریانت مو در آمریکای جنوبی، به ویژه با گردش همزمان نوع دلتا برای تغییرات" را زیر نظر خواهد داشت. این همان موضوعی ست که دست به گریبان می‌باشیم: گردش هم زمان واریانت‌های مختلف و احتمال ایجاد نوترکیبی و واریانت‌هایی که هم می‌تواند مهاجمتر و هم ایمن گریزتر باشد.

- ۳،۸۵۷. این تعداد توالی ژنوم در چهار هفته گذشته به عنوان mu شناسایی شده است. اکثریت قریب به اتفاق این موارد - ۱،۵۴۴ - در ایالات متحده گزارش شده است و کلمبیا (۸۴۴)، مکزیک (۳۵۲) و اسپانیا (۳۵۱) نیز تعداد زیادی توالی را گزارش داده‌اند. این رقم تحت تأثیر ظرفیت توالی‌یابی، نظارت و تعداد کل موارد در یک منطقه قرار می‌گیرد. "

کد خبر 518888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.