۹۳ هزار مترمربع زمین‌های اطراف به شهر الحاق شد

شهردار خور لارستان گفت: حدود ۹۳ هزار مترمربع در قالب دو شهرک جمال‌آباد و حسین‌آباد که سال‌ها به دلیل برخی مشکلات قانونی امکان ارائه خدمت در پایین‌ترین سطح حتی جمع آوری زباله را هم نداشتند به محدوده این شهر الحاق شد.

به گزارش ایمنا، مهدی حلیمی اظهار کرد: طرح‌های هادی این شهرک‌ها نیز خارج از محدوده بود و امکان هیچ گونه خدمتی را نداشتند که با همکاری مجموعه استانداری فارس و برخی مراجع ذیصلاح با الحاق به محدوده شهر خور مشکلات و خواسته مغفول مانده سالیان متمادی این مناطق حل شد.

وی اضافه کرد: این مهم یکی از اقدامات و کارهای زیربنایی از سوی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در دوره شورای پنجم بود.

شهردار خور گفت: توسعه فضاها و افزایش و زیباسازی شهری، ایجاد فرصت‌های بزرگ سرمایه گذاری و منابع درآمدی پایدار با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای شهرداری و همچنین ارتقای رفاه شهروندان و تکیه بر کارهای زیربنایی با رعایت اصول فنی شهرسازی از مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای این شهر در دوره جدید است.

حلیمی خاطرنشان کرد: وضعیت شهر به گونه‌ای بود که تا پیش از شروع فعالیت دوره پنجم شورا بیش از نیمی از معابر و خیابان‌های شهر خاکی بود و هیچ گونه زیباسازی و توسعه شهری که در شهر برای مردم قابل ملموس باشد انجام نشده بود.

وی به اجرای سه پارک به میزان بیش از ۹ هکتار در شهر خور اشاره کرد و گفت: این پارک‌ها شامل یک پارک بانوان به میزان حدود یک هکتار و دو پارک چهار هکتاری کودک و مسافر با تمامی امکانات و تجهیزات لازم تفریحی با مشارکت و همکاری خیرین در حال اجرا است.

شهردار خور اضافه کرد: تاکنون برای اجرای پارک کودک حدود ۱۱ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به اعتباری حدود ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

رئیس شورای اسلامی شهر خور نیز گفت: کارها و اقدامات شده در این شهر ظرف سال‌های گذشته برای مردم قابل ملموس و مشهود بوده است.

قانع اظهار کرد: ساماندهی رودخانه‌های فصلی شهر یکی مطالبات و خواسته‌های جدی مردم در طول سالیان متمادی بود که در دوره پنجم و با تدبیر و تلاش شهردار خور انجام شد.

وی افزود: جمعیت شهر خور حدود ۱۲ هزار نفر است.

شهر خور یکی از هشت شهر در لارستان استان فارس است که در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری از شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 518865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.