هزینه یک میلیاردی تیم های لیگ جزیره در نقل و انتقالات

پنجره نقل و انتقالاتی فوتبال اروپا بسته شد و همچون سالیان گذشته، لیگ برتر جزیره یکی از شلوغ ترین و پرهزینه ترین لیگ‌های جهان بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، در پنجره تابستانی طی شده تیم‌های لیگ برتری ۱.۱ میلیارد پوند (۱.۵ میلیارد دلار) برای خریدهای جدید هزینه کرده‌اند که دومین کاهش متوالی هزینه‌ها در طول سالیان اخیر به شمار می‌رود.

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته، امسال باشگاه‌های لیگ جزیره کمترین هزینه تابستانی خود را از سال ۲۰۱۵ ثبت کرده‌اند. این میزان نشان دهنده کاهش ۱۱ درصدی از مخارج ناخالص سال گذشته برای نقل و انتقالات است که ۹ درصد کمتر از سال قبل محاسبه شده است به این معنی که هزینه‌ها برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ برای سالهای متوالی کاهش یافته است.

باشگاه‌های لیگ برتر در روز آخر پنجره مجموعاً ۱۵۰ میلیون پوند هزینه کردند. انتقال نیکولا ولاسیچ به وستهم با مبلغ ۲۶ میلیون پوند (۳۵ میلیون دلار) بزرگترین انتقال ثبت شده در این روز بود و بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد با مبلغ ۲۰ میلیون پوند (۲۸ میلیون دلار) و جذب امرسون رویال از بارسلونا توسط تاتنهامی ها از دیگر رویدادهای لحظه آخری پنجره به شمار می‌روند.

منچسترسیتی با انتقال جک گریلیش از استون ویلا با مبلغ ۱۰۰ میلیون پوند (۱۳۹ میلیون دلار)، بزرگترین رقم در پنجره را به ثبت رساند که از جهتی رکورد جدید برای بازیکنان بریتانیایی محسوب می‌شود. باشگاه چلسی به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، ۹۸ میلیون پوند (۱۳۶ میلیون دلار) هزینه کرد تا روملو لوکاکو را از اینتر بازگرداند، اما از سوی دیگر فروش‌های مناسبی نیز داشت تا به طور تقریبی میزان هزینه و درآمد این باشگاه برابر باشد.

باشگاه منچستریونایتد که در روزهای آخر پنجره اشتیاق فراوانی به دنبال جذب رونالدو داشت، حرکت‌های مهمی دیگری نیز انجام داده. آن‌ها جیدون سانچو را با مبلغ ۷۳ میلیون پوند (۱۰۱ میلیون دلار) از دورتموند به خدمت گرفتند و رافائل واران نیز از رئال مادرید با ۴۰ میلیون پوند (۵۵ میلیون دلار) به این تیم پیوست. آرسنال نیز یکی از تیم‌های پرهزینه محسوب می‌شود چرا که توپچی‌ها بازیکنانی مانند بن وایت، مارتین اودگارد و آرون رامزدیل را با مجموع ۱۵۰ میلیون پوند جذب کردند.

در مجموع ۲۲ درصد از خرید تیم‌های لیگ برتری شامل هزینه انتقال نمی‌شد و مربوط به بازیکنان آزاد بود که از ۲۰ درصد تابستان گذشته بیشتر است. همچنین شایان ذکر است که ۱۶ باشگاه حداقل یک بازیکن را به صورت رایگان در طول پنجره به خدمت گرفتند.

پنجره نقل و انتقالاتی طی شده نه فقط برای تیم‌های انگلیس، بلکه برای تمامی تیم‌ها در سراسر دنیا یکی از عجیب‌ترین بازه‌های نقل و انتقالاتی تاریخ محسوب می‌شود. جابه جایی های بزرگی که در طی چند هفته اخیر رقم خوردند باعث تعجب همه هواداران فوتبال شده و بدون شک به دنبال سیل عظیم تغییرات، شاهد فصل جذاب و غیرمنتظره ای نیز خواهیم بود.

کد خبر 518847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.