دانمارک به هدف کربن خنثی نزدیک‌تر می‌شود

شهرداری ساندربورگ دانمارک با بهره‌مندی از استقرار دو سیستم فتوولتائیک جدید، هرچه سریع‌تر به هدف خود یعنی کربن خنثی شدن نزدیک می‌شود؛ با این دو سیستم، شهرداری در نظر دارد برق ۱۹ هزار خانوار این شهر را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعد از تصویب شورای شهر، قرار است یکی از نیروگاه‌های فتوولتائیک در منطقه ۳۲ هکتاری Lysabild و دومی نیز در ناحیه ۳۶ هکتاری Stevning احداث شود.

آس نیگارد، رئیس کمیته فنی و زیست محیطی شهرداری ساندربورگ در مورد اهمیت این دو سیستم گفته است: "گزارش جدید سازمان ملل متحد درباره آب و هوا، در واقع دعوتی است برای بهبود کیفیت آب و هوا؛ ما نیز برای داشتن آینده‌ای بهتر برای نسل‌های بعدی، به طور پیوسته در حال کاهش انتشار CO2 هستیم."

دانمارک به هدف کربن خنثی نزدیک‌تر می‌شود

نیگارد تأکید کرده است که اگر شهروندان خواهان دیدن نتیجه اقدامات شهرداری در خنثی سازی CO2 هستند باید هر کدام در مبارزه با تغییرات آب و هوایی سهم بسزایی ایفا کند. او با ارائه نمونه‌ای از این نوع نگرش، از کشاورزان ساندربورگ برای تلاش‌هایشان در کمک به شهرداری برای یافتن مناطق مناسب نصب سیستم فتوولتائیک قدردانی کرد.

فتوولتائیک به سیستمی اطلاق می‌شود که قادر به تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به الکتریسیته است. نصب سیستم‌های فتوولتائیک به عنوان راهکاری دوستدار محیط زیست برای تأمین انرژی محسوب می‌شود چرا که تأثیرات مخربی بر طبیعت ندارد.

دانمارک به هدف کربن خنثی نزدیک‌تر می‌شود

کد خبر 518845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.