هدف ما کاهش اطاله دادرسی و افزایش دقت و شفافیت است

رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر استمرار گام دوم هوشمندسازی قوه قضائیه گفت: هدف ما کاهش اطاله دادرسی، افزایش دقت و شفافیت در رسیدگی‌های قضائی خواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز آمار و فناوری اطلاعات «مافا» قوه قضائیه، محمد کاظمی‌فرد رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه پس از دریافت حکم انتصاب توسط معاون اول قوه قضائیه، برنامه خود را در راستای اجرای سند تحول قضائی مبنی بر دستیابی به «قوه قضائیه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» اعلام کرد.

وی گفت: سرلوحه برنامه‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات، همان دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه است و اجرای سند تحول قضائی، گسترش فناوری‌های نوین و دست‌یابی آسان مردم به خدمات قضائی در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه خاطرنشان کرد: بر اساس دستورات ریاست قوه قضائیه استفاده حداکثری از ظرفیت‌هایی که در طول این مدت ایجاد شده است را در دستور کار داریم و به دنبال این هستیم که موانعی که در این زمینه وجود دارد را رفع کنیم.

وی با تاکید بر استمرار گام دوم هوشمندسازی قوه قضائیه گفت: هدف ما کاهش اطاله دادرسی، افزایش دقت و شفافیت در رسیدگی‌های قضائی خواهد بود.

کاظمی‌فرد گفت: با همکاری دکتر زراع پور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه تعاملات الکترونیکی و گسترش دادرسی‌های الکترونیک را خواهیم داشت تا بتوانیم به رسیدگی‌های قضائی سرعت ببخشیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد: در راستای ایجاد شفافیت در دستگاه قضائی، ابزارهای نظارتی را در اختیار مدیران قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی قرار خواهیم داد و از بخش خصوصی و دانش‌بنیان استفاده خواهیم کرد تا با توجه به اینکه ۷۰ درصد از برنامه‌های سند تحول قضائی بر عهده مرکز آمار و فناوری اطلاعات است، آن‌ها را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و مجازی‌سازی خدمات خودکاربر اظهار کرد: تمامی این اقدامات برای آسان‌تر کردن دسترسی مردم به عدالت است. اجرای این برنامه‌ها نیازمند توجه به سرمایه‌های انسانی، منابع مالی و توجه به نیروهای نخبه‌ای است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

کد خبر 518816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.