اجرای توپیاری در ۱۵ کیلومتر از پرچین‌های سطح شهر مشهد 

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از اجرای "توپیاری" یا هرس فرم‌دهی به گیاهان در بیش از ۱۵ هزار متر طول از پرچین‌های کاشته شده در حاشیه معابر و آیلندهای میانی بلوارها از ابتدای امسال تاکنون در کلانشهر مشهد خبر داد.

سید علی‌اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر، با برنامه‌ریزیهای صورت گرفته در راستای زیباسازی مناظر شهری، هرس فرم دهی به گونه‌های پرچینی کاشته شده در حاشیه معابر، آیلندهای میانی بلوارهای شهری و دیگر نقاط شهر، به صورت مستمر و مداوم در حال انجام است تا همواره منظری زیبا و یکنواخت در همه نقاط شهری ایجاد شود.

وی افزود: آمارها حاکی است که طی پنج ماه نخست سال جاری، در مجموع بیش از ۱۵ هزار متر طول از پرچین‌های سطح شهر مورد هرس فرم قرار گرفته‌اند که در این میان بیشترین میزان حجم هرس فرم دهی به ترتیب در مناطق ۱۰، ۱۱، ۹، ۷ و ۲ صورت گرفته است.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: هرس فرم دهی به طور معمول روی اغلب گونه‌های درختچه‌ای و پرچینی قابل انجام است و در حال حاضر در کلانشهر مشهد این نوع از هرس بیشتر روی گونه‌های سرو نقره‌ای، یاس هلندی، ابریشم مصری، ترون، زرشک زینتی، آتریپلکس، شمشاد، پیراکانتا و سوزنی برگان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر هرس فرم در سطح شهر مشهد، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ هزار مورد حذف سرشاخه خشک در سطح شهر نیز صورت گرفته که در نتیجه آن در مجموع، حدود ۵۴ تن سرشاخه از مناطق ۱۳ گانه جمع‌آوری و برای تبدیل به مواد مغذی خاک و تولید خاک ترکیبی مورد نیاز در فضای سبز شهر مشهد، به کارگاه تولید خاک فضای سبز ارسال شده است.

کد خبر 518806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.