قاسمی: شرایط برای حمل یکسره کالا از کشتی به مقصد تسهیل شود

وزیر راه و شهرسازی در اولین نشست شورای عالی ترابری بر ضرورت تسهیل و تقویت حمل یکسره کالا از کشتی به مقصد تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست ۲۱۹ شورای عالی ترابری با حضور «رستم قاسمی» برگزار و آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور و راهکارهای تخلیه سریع این کالاها به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی در این نشست با اشاره به ضرورت حمل یکسره کالاها از کشتی به مقاصد داخلی، گفت: محقق شدن حمل یکسره کالا باید در دستور کار قرار بگیرد. تمام حاضران در جلسه باید در حوزه اختیارات و وظایف خود برای محقق شدن این امر تلاش کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ضرورت دارد که تمام ذی‌نفعان این روند نسبت به دریافت مجوزهای لازم برای حمل یکسره اقدام کنند و وزارت راه و شهرسازی نیز تمام توان خود را برای تأمین این مجوزها به کار خواهد بست.

قاسمی از دستگاه‌های نظارتی خواست تا نسبت به تسهیل فرآیندهای بازرسی و ترخیص کالاهای ضروری که لازمه محقق شدن حمل یکسره است، اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت تأمین ناوگان جاده‌ای و ریلی برای حمل کالاهای اساسی، گفت: وزارت راه و شهرسازی در کمیته‌های تخصصی راهکارهای افزایش ظرفیت حمل را بررسی خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بلندمدت نیز باید نسبت به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر با تأمین تجهیزات مورد نیاز اقدام شود.

قاسمی گفت: لازم است سازوکاری طراحی شود تا بنادر از زمان تقریبی رسیدن کشتی‌های حامل کالا مطلع باشند تا تمام دستگاه‌های مسئول بتوانند برای حمل کالاها برنامه ریزی کنند.

کد خبر 518801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.