عزم اینسبروک اتریش برای افزایش پیاده‌راه‌ها

شهرداری اینسبروک برای افزایش حضور مردم در فضاهای عمومی، از طرح خود برای ایجاد منطقه فرهنگی بین دو محله معروف این شهر خبر داد که شامل ایجاد خیابان‌های سرسبز و احداث مبلمان شهری خلاق می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این تصمیم به دنبال پیامدهای پاندمی کرونا که ضرورت احداث فضاهای عمومی باز را به ویژه برای جوانان شهر نشان می‌داد اتخاذ شد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که پروژه در بهار ۲۰۲۲ آغاز شده و بازسازی آن در تابستان ۲۰۲۲ به پایان برسد.

ایجاد فضاهای عمومی ایمن، مفهوم جدیدی است که پس از پاندمی کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است، این مکان‌ها عمدتاً با اقدامات فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت در رستوران‌ها ایجاد می‌شود حال نکته اینجاست که اغلب مردم به علت این به اصطلاح "محدودیت‌ها" در فضاهای عمومی حاضر نمی‌شوند و ترجیح می‌دهند در خانه بمانند اما آزادی عمل داشته باشند.

عزم اینسبروک اتریش برای افزایش پیاده‌راه‌ها

شهرداری اینسبروک برای افزایش حضور مردم در فضای باز شهر، طرحی را برای مرکز شهر در نظر گرفته است که مردم علاوه بر حضور در موزه، تئاتر، کلیسا و دانشگاه، بتوانند لحظات خوشی را به همراه خانواده طی کنند. در واقع این پروژه به گونه‌ای است که با استفاده از میله‌های مهار مخصوص ترافیک، بخشی از مرکز شهر به طور موقت به پیاده‌راه تبدیل می‌شود.

برآوردها نشان می‌دهد که هزینه احداث این محله فرهنگی ۵.۲ میلیون یورو است که تا ۴۵ درصد آن توسط برنامه سرمایه‌گذاری فدرال تأمین می‌شود.

شهردار اینسبروک در این رابطه گفته است: "به لطف وضعیت مالی مطلوب بودجه و بهسازی سریع منطقه قدیمی شهر، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه درون شهر به وجود آمده است؛ احداث محله‌های پیاده‌رو در مرکز شهر مانند نگینی برای کل حلقه شهری است در واقع محله‌های زیبای درون شهر نقش *شهری در دل شهر بزرگ‌تر* را ایفا می‌کنند."

پیش از این نیز شهرداری اینسبروک عزم جدی خود را در پیاده راه کردن بسیاری از مناطق شهر نشان داده است برای مثال طرح حذف پارک خودروها در مرکز شهر و احداث پارکینگ زیرزمینی برای وسیع‌تر کردن پیاده‌روها نیز در دستور کار مدیریت این شهر قرار دارد.

عزم اینسبروک اتریش برای افزایش پیاده‌راه‌ها

کد خبر 518782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.