ظهور اتوبوس‌های بدون راننده در استونی

مدیران کلانشهر تارتو، دومین شهر پرجمعیت استونی پس از تالین، یک اتوبوس بدون راننده برای شهر خریداری کرده‌ و در نظر دارند در صورت کارآمدی آن، تعداد بیشتری را وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از دوم ماه سپتامبر اتوبوس الکتریکی جدید با ظرفیت پذیرش تعداد هشت مسافر تردد خود را در مسیرهای بین مرکز تارتو و موزه ملی استونی، واقع در حومه‌های شهر آغاز خواهد کرد. برنامه‌ریزان تارتو در نظر دارند اتوبوس جدید را به مدت دو ماه به طور آزمایشی در شهر به حرکت درآورند و پس از این مرحله در صورت رضایت با خرید دستگاه‌های مشابه بیشتر، تردد سبز را در شهر ترویج دهند. مردم دومین شهر بزرگ استونی به زودی سفر راحت‌تر و ایمن‌تری را تجربه خواهند کرد ضمن اینکه طراحی اتوبوس جدید به گونه‌ای است که حس صمیمیت میان آن‌ها را تقویت می‌کند.

ظهور اتوبوس‌های بدون راننده در استونی

تارتو در لیست ۱۰ شهر اتحادیه اروپا قرار دارد که استفاده از خودروهای بدون راننده را مورد آزمایش قرار داده است و مدیران آن در نظر دارند استفاده از این وسایل نقلیه را در حمل و نقل عمومی ترویج دهند.

اگرچه اتوبوس جدید کاملاً خودران است و به وجود راننده در کنار خود نیازی ندارد با این حال مقامات شهر حضور دائمی یک اپراتور را در آن ضروری دانسته‌اند تا از وقوع هر گونه پیشامد ناگوار جلوگیری شود. فرد متخصص باید از توانایی کنترل سیستم خودران برخوردار باشد تا در هر زمانی که امکان وقوع حادثه به ویژه در مسیرهای ترافیکی وجود دارد به موقع و سریع عمل کند.

اتوبوس بدون راننده جدید تارتو با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت حرکت خواهد کرد که این ویژگی امکان وقوع حادثه را به حداقل می‌رساند ضمن اینکه اطمینان خاطر مسافران را از ایمنی سفر افزایش می‌دهد.

ظهور اتوبوس‌های بدون راننده در استونی

کد خبر 518781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.