تشکیل کمیسیون بررسی مشکلات پروژه قطار شهری اهواز

مدیرعامل قطار شهری اهواز و حومه گفت: کمیسیون ویژه بررسی مشکلات قطار شهری اهواز و تعیین تکلیف قرارداد شرکت کیسون در شورای اسلامی کلانشهر اهواز تشکیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، رسول جامعی با اشاره به بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی اهواز از روند پیشرفت، اقدامات و تصمیم اتخاذ شده برای طرح در دست اجرای قطار شهری اهواز افزود: در این بازدید مقرر شد علاوه بر پیگیری حل مشکل حقوق و مزایای کارگران این پروژه، موضوع تعیین تکلیف قرارداد شرکت کیسون نیز در کمیسیون ویژه شورای شهر اهواز بررسی شود.

وی ادامه داد: در این بازدید آخرین وضعیت خط یک و ۲ قطار شهری اهواز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مدیرعامل قطار شهری اهواز و حومه گفت: چهار خط برای قطار شهری اهواز پیش بینی شده است که خط یک آن ۲۳ کیلومتر طول دارد.

جامعی افزود: عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز ۱۵ سال است آغاز شده اما تاکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اتمام این پروژه و بهره برداری از آن یکی از مطالبات شهروندان اهوازی است.

عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز از سال ۱۳۸۵ با اعتبار ۷۹۰ میلیون دلار آغاز شد و طبق برنامه ریزی می‌بایست در مدت چهار سال این پروژه اجرا و به بهره برداری می‌رسید.

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غرب اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. این پروژه به دو گام دسته بندی و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با شش ایستگاه تعیین شده است.

خط دو قطار شهری اهواز نیز با ۲۰ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه از شمال منطقه کیان‌پارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد می‌یابد.

منبع: ایرنا

کد خبر 518762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.