تبریز به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: تبریز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد در حالی که اکنون در بخش دولتی و خصوصی ۶۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان غنی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا شامل ضدعفونی و شستشوی روزانه اتوبوس‌ها و ضدعفونی ایستگاه‌های اتوبوس توسط معاونت خدماتی مناطق به صورت مستمر ادامه دارد.

وی افزود: استفاده از ماسک تا واکسیناسیون تمام هموطنان الزامی بوده و ناظرین ما نیز ملزم به ارائه تذکر و هشدار استفاده از ماسک برای مسافران اتوبوس‌های شهری هستند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به تعداد اتوبوس‌های شهری اظهار کرد: ارتقای حمل و نقل عمومی وابستگی به حمایت دولت دارد و در کلانشهرها نیز شهرداری‌ها کمک‌هایی می‌کنند، اما بر اثر تبعات تحریم و علی‌رغم تلاش زیاد در دو سال گذشته و صحبت با خودروسازها، نتوانستیم اتوبوسی وارد کنیم.

وی با بیان اینکه تبریز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد در حالی که اکنون در بخش دولتی و خصوصی ۶۰۰  دستگاه اتوبوس وجود دارد، تصریح کرد: دولت موظف به ارائه سالانه حداقل ۱۲۰ دستگاه خودرو نو به شهر تبریز است ولی در مدت پنج یا شش سال گذشته نتوانستیم خودرویی تهیه کنیم یعنی دولت نتوانست به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و تنها موفق به عقد تفاهم برای خرید ۱۵ دستگاه شدیم که از آن نیز تنها ۱۲ دستگاه را تحویل گرفتیم.

غنی‌زاده ادامه داد: با خودروسازان داخلی نیز صحبت کردیم و آنها مشکل واردات قطعات بر اثر تحریم داشتند و پنج تفاهمنامه برای خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس امضا کردیم ولی تنها توافق ما که منجر به خرید اتوبوس شد با شرکت ایران خودرو دیزل بود که توانستیم ۱۵ دستگاه اتوبوس بگیریم.

وی در مورد فرسودگی خودروها گفت: ناوگان ما بالای ۱۲ سال است که بر اساس استانداردها ناوگان‌های حمل و نقل شهری بعد از ۱۲ سال باید به سمت نوسازی برود نه بازسازی که ما انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تصریح کرد: در شرایط فعلی تحریم و وارد نشدن برخی قطعات، توانستیم به کمک همکاران معاونت فنی، در حوزه بازسازی فعال بوده و نزدیک به ۷۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کنیم.

وی با اشاره به خرید مینی‌بوس و نحوه بهره‌مندی از خدمات آن‌ها گفت: برنامه شهرداری استفاده از مینی بوس‌ها در حومه شهر و اتوبوس‌ها در داخل شهر است و در کنار این، مطابق برنامه حمل و نقل ترکیبی که داریم به شرط تکمیل خط یک متروی شهری، خطوط شرق تبریز را از طریق مینی بوس و با هماهنگی شرکت مترو، به ایستگاه چهار یا پنج هدایت کنیم.

غنی‌زاده تأکید کرد: هوشمندسازی، شفافیت و مدیریت هزینه جزو اولویت ما در دو سال گذشته بود که در تمامی موارد چه اتو شارژ، سوخت‌گیری، تردد ماشین و انرژی بالای ۸۰ درصد انجام گرفته و اگر تکمیل شود ارائه خدمات به شهروندان تسهیل می‌شود.

کد خبر 518727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.