۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
آغاز طرح ممیزی املاک در میامی

سرپرست شهرداری میامی گفت: طرح ممیزی املاک شهری با هدف جمع آوری اطلاعات املاک به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی و بهبود خدمات شهری آغاز شد.

به گزارش ایمنا، مهدی نادعلی افزود: ممیزی املاک یکی از اقدامات زیربنایی و اساسی و ضرورتی برای تصمیم گیری مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لازمه کار مدیریت برنامه ریزی است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها به استناد قانون نوسازی و عمران شهری نقش کلیدی در ایجاد بانک اطلاعات شهر دارند و ممیزی املاک هر پنج سال یک‌بار باید توسط شهرداری‌ها انجام شود.

سرپرست شهرداری میامی ادامه داد: شهرداری به عنوان متولی امور شهری از املاک و مستغلات در شهر باید مطلع گردد و نسبت به صدور فیش‌های نوسازی و دریافت وصولی اقدام کند.

نادعلی تصریح کرد: ثبت و نگهداری سوابق املاک معابر و مشاغل، آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری، امکان ارائه خدمات مکانی مربوطه در سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی و امکان گزارش گیری دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری‌های مختلف از جمله فواید طرح ممیزی املاک در شهر میامی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: شهر میامی در مسیر توسعه و پیشرفت به همدلی و هم افزایی نیاز دارد و مدیریت شهری و شهروندان باید در کنار هم به این اقدام کمک کنند و اجرای ممیزی املاک شهری یکی از این اقدامات است.
سرپرست شهرداری میامی با بیان اینکه ستاد ممیزی شهرداری میامی از امروز فعالیت خود را شروع کرد، افزود: یکی از مزیت‌ها و نکات مهم اجرای این طرح، توزیع عادلانه امکانات شهری است.

سرپرست شهرداری میامی گفت: شهروندان هنگام مراجعه مأموران اجرای طرح ممیزی شهری، مدارکی شامل سند مالکیت، پروانه ساختمانی، پایان کار و مدارک شناسایی مالک را در اختیار اجراکنندگان طرح قرار دهند.

شهر میامی با جاذبه‌های فراوان شامل تفرجگاه سه چنار در مجاورت گلزار شهدای گمنام، آسیاب های قدیمی، کاروانسرای شاه عباسی، برج‌ها و یخدان‌های تاریخی، مسجد و حمام تاریخی آقایان در مسیر زائران امام رضا (ع) قرار دارد و مقصدی برای گردشگری محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 518721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.