دهیدراته شدن بدن چه تاثیری بر سلامت قلب می‌گذارد؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دهیدراته شدن بدن خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نوشیدن آب کافی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا آب همانند مواد غذایی انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که هر فرد باید حداقل بین شش تا هشت لیوان آب در روز بنوشد، اما بیشتر افراد کمتر از این میزان آب می‌نوشند.

آب اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز سلول‌ها را فراهم می‌کند، به دفع باکتری، بهبود هضم غذا، تثبیت ضربان قلب و محافظت از اندام‌های بدن کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این، دهیدراته شدن بدن خطر ابتلاء به سردرد، بیماری‌های کلیوی و نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد.

دهیدراته شدن بدن چه تأثیری بر عملکرد قلب افراد دارد؟

دهیدراته شدن بدن علاوه بر اینکه باعث می‌شود سطح حجم خون کاهش پیدا کند، منجر به غلیظ‌تر شدن خون می‌شود. زمانی که حجم خون بدن افراد کاهش پیدا می‌کند، فشار خون آن‌ها نیز به صورت طبیعی افت می‌کند، در این صورت افراد احساس سرگیجه و ضعف خواهند داشت.

بدن به منظور حفظ سطح فشار خون، رگ‌های خونی را منقبض می‌کند، ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود قلب افراد سخت‌تر کار کند تا اکسیژن و دیگر مواد مغذی را به سراسر بدن برساند. این شرایط منجر به نامنظم شدن ضربان قلب یا تپش قلب می‌شود.

آیا دهیدارته شدن بدن خطر ابتلاء به سکته قلبی را افزایش می‌دهد؟

نتایج یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۲ نشان می‌دهد که هیدراته شدن بدن خطر ابتلاء به سکته قلبی در بزرگسالان را افزایش می‌دهد. کم آب شدن بدن باعث غلیظ شدن خون و منقبض شدن رگ‌های خونی می‌شود؛ بنابراین دهیدراته شدن بدن قلب را تحت فشار قرار می‌دهد.

دهیدراته شدن بدن باعث ایجاد پلاک در رگ‌ها و مسدود شدن آن‌ها می‌شود؛ بنابراین خطر ابتلاء به سکته قلبی افزایش پیدا می‌کند. نوشیدن آب کافی خطر ابتلاء به سکته قلبی در میان مردان و زنان را به ترتیب ۴۶ و ۵۹ درصد کاهش می‌دهد.

آیا دهیدراته شدن بدن تأثیری بر عملکرد مغز دارد؟

غلیظ شدن خون به دلیل مصرف ناکافی آب می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد مغز داشته باشد، در این صورت رگ‌های خونی مسدود می‌شود و خطر ابتلاء به سکته مغزی افزایش پیدا می‌کند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آب کافی دوره بهبود بیماری‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

کد خبر 518706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.